רשת קרנף מציגה: טורטייה וקוץ בה
לקוח שחפץ להשביע רעבונו בטורטייה, נחרד לגלות, בינות לבשר ולירקות, תוספת לא מבורכת - שבר של סכין יפנית. קרנף: "הצענו ללקוח שלוש ארוחות חינם". המועצה לצרכנות: דרושה פנייה לשירות המזון של משרד הבריאות
מה הקשר בין טורטייה לסכין יפנית? התשובה היא - לפעמים - קרנף. כך לפחות טוען אריק, בן 21 מאשדוד, שלפני כחודש ביקש להשביע את רעבונו בטורטייה בסניף רשת קרנף שברחוב הרצל בתל אביב, וגילה בפיו שבר סכין.
"לפני חודש ימים סעדתי באחת מסניפי רשת ה'קרנף - אנטריקוט בסיבוב' בתל אביב", סיפר בשיחה עם ynet.
"למרבה הפתעתי, כעבור מספר דקות של אכילה, חילצתי מפי במזל רב סכין יפנית חדה מכל כיווניה שהייתה בתוך האוכל, מבלי ששמתי לב לכך. כל יושבי הסניף ראו את זה, כולל חבר שלי שבא איתי למקום.
"מנהלת המשמרת התנצלה ונתנה לי פיצוי של שלוש ארוחות. את הטורטייה זרקתי ואת הסכין ואת הפיצוי שמרתי, כדי שכשאכנס להליך מולם, תהיה לי אסמכתא מהם שהדבר אכן קרה. אני לא מתכוון להשתמש בו כי אני לא מתכוון לאכול שם יותר".
אחרי שיצא מן הסניף כל עוד קיבתו בו, חזר אליו כעבור מספר ימים כדי לדרוש פיצוי הולם יותר לדעתו. "אם הייתי בולע את הסכין הייתי נכנס לבעיה שאולי לא הייתי יוצא ממנה", הוא מסביר.
"לכן מגיע לי פיצוי גדול יותר וגם הסברים. רדפתי אחריהם חודש, והם אמרו שהעניין בטיפול אבל לא חזרו אלי. רק אחרי שהעו"ד שלי שלח התרעה לפני הליכים משפטיים, העו"ד שלהם שלח לי מכתב ובו הודיע לי שהם לא מתכננים לפצות אותי, וטען שאולי המקרה לא קרה בכלל.
"בקיצור, יש שם התייחסות לא מתאימה - ממש לא נראה כאילו הם מצטערים על הרשלנות שהיתה שם".
מנכ"ל קרנף, יואב הכט, מסר בתגובה: "הלקוח פנה לאחראית המשמרת בתלונה על גילוי עצם זר במזון. אחראית המשמרת מיד החזירה ללקוח את כספו וכן פיצתה את הלקוח בשלוש ארוחות מלאות. לאחר מספר ימים, הלקוח חזר לסניף ודרש מזכיין הסניף פיצוי של 15 אלף שקל, תוך איום כי אם יענה בסירוב יפנה לערכאות משפטיות. בכל שלב הוא סירב לשתף פעולה ולמסור את העצם הזר לבדיקה, כך שאין ביכולתנו לדעת אם יש אמת בדבריו".
אבל נראה שטוב עשה אריק שלא מסר לקרנף את שבר הסכין. שהרי הגוף המופקד על חקירת מציאת גוף זר במזון הוא משרד הבריאות, ומסירת החפץ לרשת שבה התבצע המחדל לכאורה, היתה משולה לשיבוש הליכי חקירה.
לפי המועצה לצרכנות, עדיף שהצרכן לא יקבל "שוחד" מהגוף ממנו יצא דבר המזון, אלא יפנה ישירות לרשויות. "אם צרכן מגלה חפץ זר בכל דבר מזון טרי או ארוז, עליו לפנות לשירות המזון של משרד הבריאות, שמחזיק לשכות בכל הארץ, בהתאם למקום מגוריו", מסרו מהמועצה.
"נטל ההוכחה במקרים אלה מוטל על הצרכן. כלומר, עליו לגבות את המקרה בתצלום ובעד. התיעוד יגיע לשירות המזון הארצי, שם יבדקו את העניין ויגיעו לתוצאות. בנוסף, לצרכן עומדת תמיד הזכות להגיש תביעה אזרחית בעניין הזה".
המידע הראשוני לידיעה התקבל באמצעות האימייל האדום