שתף קטע נבחר
 

תאונות הרכבת - סיפור שאינו נגמר

מקרה בטיחות חמור נוסף ברכבת. שני מערכי קרונות התנגשו היום (ה') לפנות בוקר במוסך הרכבת בלוד. כתוצאה מכך הושבתו הקרונות שנפגעו, לצורך בדיקה. הרכבת: מדובר בתאונה קלה בלבד. מקורות ברכבת: "הנזק חמור ונובע מחוסר משמעת בוטה

הבטיחות ברכבת שוב מעוררת דאגה: שתי רכבות נוסעים ריקות התנגשו הבוקר בשטח מוסך הרכבת בלוד. ל-ynet נודע כי היום (ה') לפנות בבוקר התנגשו שני מערכי רכבות נוסעים בתוך מוסך הרכבת בלוד. גורמים ברכבת מציינים כי לשני המערכים - מסוג IC3 - נגרם נזק חמור. ברכבת מאשרים כי אכן אירעה תאונה היום בבוקר, אך טוענים כי כלל לא ברור אם נגרם נזק למערכי הרכבת. עם זאת, המערכים שנפגעו בתאונה הושבתו מפעילות והועברו למוסך, על-מנת לבדוק אם אכן נגרם נזק, ואם כן - מה היקפו.

 

 

התאונה היום בבוקר היא האחרונה בסדרת אירועים בטיחותיים חמורים ברכבת. רק ביום א' האחרון, נמנע אסון כאשר רכבת שיצאה ממודיעין לא הצליחה לבלום בתחנה ביציאה מהעיר, בגלל מערכת בלמים שלא תפקדה כנדרש. לטענת הרכבת, טעות אנוש של נהג הקטר, היא אשר גרמה למערך הבלימה שלא לתפקד כהלכה.

 

ראוי להזכיר כי במוסך הרכבת בלוד אירעה באוקטובר האחרון תאונה נוספת, בין שני מערכים של קרונות כפולים (דאבל-דק). כתוצאה מתאונה זו נגרם נזק חמור ויקר במיוחד לקרונות, אשר הושבתו כליל מפעילות, לאחר שנבדקו על-ידי צוות מקצועי של היצרנית.


בתמונה: נזק שנגרם לאחד הקרונות בתאונה שאירעה באוקטובר האחרון

 

עלייה ניכרת באירועי בטיחות

יש לציין כי ב-2008 חלה עלייה דרמטית במספר התאונות בין רכבות: לעומת שמונה מקרים בלבד בשנת 2007, מספר הפעמים בהם פגעה רכבת אחת ברכבת אחרת כמעט הוכפל - ועלה ל-15. בשנה החולפת נרשמה עלייה גם במספר המקרים בהם ירד אחד או יותר מגלגלי קרון או קטר מהפסים: בשנה שעברה נרשמו 49 מקרים כאלה, לעומת 43 ב-2007.

 

בשיחה עם ynet, אישרו היום ברכבת כי אכן אירעה תאונה בין שתי רכבות נוסעים במוסך בלוד. עם זאת, ברכבת טוענים כי הנזק שנגרם היה "קל בלבד", אך מוסיפים כי כל הקרונות המעורבים הושבתו עד לבדיקתם על-ידי אנשי מקצוע. יש לציין כי גם אחרי התאונה הקודמת במוסך לוד, העריכו אנשי הרכבת כי הנזק לקרונות שולי. אולם, המערכים שניזוקו באותה תאונה, עדיין מושבתים, ועל-פי הערכות לא יוכלו לחזור לשירות.

 

גורמים ברכבת אומרים היום ל-ynet כי ההידרדרות במצב הבטיחות בחברה נובעת מחוסר משמעת, ומקבלת ביטוי יומיומי שחייב להגיע לידיעת ההנהלה הבכירה. "כאשר נהגים - חברי ועד - מרשים לעצמם לקלל בקרים בתדר חירום, אז ברור שיש בעיית משמעת. אותם נהגים, מרגישים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים, ולמרבה הצער זה נכון".

 

אותם גורמים גם מותחים ביקורת חריפה על הנהלת הרכבת: "למה הנהלת הרכבת לא פועלת בשקיפות רבה יותר מול הציבור? מדוע לא מדווחים על תאונה כזו, או תאונות אחרות - כמו התאונה הקודמת בלוד? לא יתכן שיחביאו מהציבור אירועים חמורים כאלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"שימוט": ירידת גלגל מהפסים. ב-2008 אירעו 49 מקרי שימוט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים