שתף קטע נבחר
 

מסרבים לתקן את הכביש המסוכן

למרות דרישת המדינה לתקן על חשבונה ליקויים בטיחותיים במעקות הבטיחות שהתקינה, מודיעה היום (א') חברת דניה-סיבוס למע"צ - על המדינה לשאת בעצמה בכל ההוצאות הכרוכות בכך

המדינה תובעת מזכיינית כביש 431 לתקן ליקויים במעקות הבטיחות בכביש החדש - אך החברה מתנגדת לכך בתוקף. "כל עוד המדינה תמשיך לחפוץ לרחוץ בניקיון כפיה, היא מתבקשת לשלם בעצמה את חשבון המים". כך מסכם עורך דינה של זכיינית כביש 431, חברת דניה-סיבוס, את תגובתה לדרישת המדינה לתיקון ליקויים בטיחותיים הקיימים לכאורה בכביש החדש. במכתב שהועבר היום (א') לעורך הדין המייצג את המדינה והחברה הלאומית לדרכים (מע"צ), מסרבת הזכיינית לכל הדרישות שהציבו בשבוע שעבר משרד התחבורה ומע"צ, לפיהן על דניה-סיבוס להתקין מעקות בטיחותיים זמניים לכל אורך הכביש, וזאת במטרה לאפשר את תיקונם של חלק ממעקות הבטיחות הקבועים.

 

 

יש לציין כי על-פי הנחיית מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, אם לא תבצע הזכיינית את העבודות, תעשה זאת מע"צ - כאשר עלות התיקונים תיגרע מתשלומים עתידיים שאמורה הזכיינית לקבל מהמדינה. אלא שגם לעניין זה מסרבים בדניה-סיבוס: "ככל שהמדינה תטיל על מע"צ להחליף בעצמה את מעקות הבטיחות בדרך, יהיה על המדינה לשאת בעצמה בעלות הכרוכה בכך".


הקרב על כביש 431: משרד התחבורה ומע"צ נגד הזכיינית (צילום: יוסי צבקר)

 

"אין ליקויים בטיחותיים"

במכתב שהועבר היום לעורך דין מטעמה של מע"צ, טוענת דניה-סיבוס כי בכביש 431 אין כל ליקויים בטיחותיים, וכי הרקע למחלוקת עם המדינה הוא סכסוך כספי עם ספקית-משנה, המייבאת מעקות בטיחות. לטענת הזכיינית, כל מעקות הבטיחות בכביש עומדים בתקנים הרלוונטיים שנקבעו על-ידי המדינה - ובכלל זאת חלקים שנטען לגביהם כי אינם תקניים, או כאלה שנטען כי הותקנו על-ידי מתקינים שלא קיבלו אישור מתאים מיבואנית המעקים.

 

לדברי עורך הדין של דניה-סיבוס, היעדר אישור לחלקים או למתקינים נובע אך ורק מסכסוך מסחרי עם היבואנית: "המעקות הם אותם מעקות... המעקות הותקנו... על-ידי אותם צוותי התקנה... היעדרו של אישור איננו ליקוי בטיחותי. היעדרו של אישור איננו עילה מספקת להחלפת קילומטרים רבים של מעקות בטיחות".

 

יתרה מכך, בדניה-סיבוס מאשימים למעשה את מע"צ ואת משרדי הממשלה כי הם משמשים כלי-שרת בידי אותה יבואנית של מעקות בטיחות: "לזכיינית תחושה קשה ביותר כי המדינה ונציגיה מקיימים הידברות מאחורי הקלעים עם נציגי (היבואנית), ומוזנים על-ידם בדיסאינפורמציה". לאור כל זאת, דוחה הזכיינית בתוקף את כל הדרישות שהציבו בשבוע שעבר משרד התחבורה ומע"צ. למעשה, הזכיינית אף מאיימת בעקיפין כי אם תבצע מע"צ את התקנת המעקות הזמניים או את תיקון המעקות הקבועים, לא תוכל המדינה להשתמש בכספים המגיעים לזכיינית על-מנת לממן את העבודות.

 

תהיה פשרה?

כמוצא מסבך ההאשמות ההדדיות, מציעים בדניה-סיבוס למנות מומחה חיצוני ואובייקטיבי, שיבדוק את מעקות הבטיחות שלגביהם נטען כי אינם עומדים בתקנים. "הזכיינית מוכנה לגיבוש פתרון כזה לאלתר, ומתחייבת לבצע כל תיקון שגורם אובייקטיבי כאמור ימליץ עליו".

 

דניה-סיבוס גם מביעה את נכונותה להמשיך במשא ומתן מול כל הגורמים הרלוונטיים מטעם המדינה, וזאת במטרה לסיים בהקדם האפשרי את הסכסוך. כצעד לקראת פתרון המשבר, מציע עורך דינה של הזכיינית לקיים פגישה עם כל נציגי המדינה, "לשם קבלת החלטות סבירות והגיוניות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הזכיינית: כל מעקות הבטיחות עומדים בתקנים הרלוונטיים
צילום: יוסי צבקר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים