ג'נרל מוטורס מחשמלת את אופל
אחרי שחשפה (כמעט) חשמלית בשם שברולט וולט, מגיעה ג'נרל מוטורס לאירופה עם הגרסה של אופל. הדימיון בעיצוב מוחלט, ועדיין לא פורסמו פרטים על מנוע הבנזין או על זיהום האוויר. ייצור? לא לפני סוף 2011
אופל חשפה בז'נבה את האמפרה (Ampera), מכונית שבימים כתיקונם אמורה לייצר עניין רב מאוד. מדובר ברכב כמעט-חשמלי, עם מנוע עיקרי הפועל בעזרת אנרגיה חשמלית, ומנוע בנזין קטן שמשמש כמסייע בלבד. אז נכון שזו אינה מכונית נקיה לחלוטין, אבל בהחלט מדובר בדגם בעל פוטנציאל להיות ידידותי למדי לסביבה.
- תערוכת ז'נבה - הסיקור המלא
אז מדוע אם כך נותר הדוכן עליו הוצבה האמפרה די שומם? קודם כל, מכיוון שבימי המשבר הנוכחיים, קשה לדעת מהם סיכוייו להגיע לייצור סדרתי. אופל מבטיחה שתשווק את הדגם החדש, גרסה אירופית כמעט ללא שינויים לשברולט וולט, החל מסוף שנת 2011. אלא שדיווחים בתקשורת האירופית לגבי מצבה הקשה של היצרנית, והסירוב - לפחות בינתיים - מצד הממשלה להגשת סיוע, מעלים סימני שאלה בנוגע לסיכוייה להגיע לייצור. אחרי הכל, רק לאחרונה נודע כי ג'נרל מוטורס נאלצת להיפרד באופן בהול מסאאב, ושמועות דומות החלו לצוץ גם בנוגע לאופל.
בכל מקרה, באופל מבטיחים כי האמפרה מסוגלת לנוע עד 60 ק"מ ללא שימוש בבנזין כלל, ומבלי לזהם את האוויר. מנוע עזר יאפשר הארכת הטווח עד לכ-500 ק"מ, אך יעלה בפליטת פחמן דו-חמצני לסביבה, למרות שאינו מחובר ישירות לגלגלים. את האמפרה ניתן לטעון משקע חשמלי סטנדרטי, אך היצרנית אינה מפרטת כמה זמן תארך הטעינה. ההספק המרבי מוערך כעת ב-150 כ"ס, מספיק כדי להאיץ עד 161 קמ"ש, ולזנק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך תשע שניות.
האמפרה חוזרת על כמה מהשגיאות של הוולט, אותה פגשנו בתערוכת פריז. הבולטת בהן היא המרווח בתא הנוסעים. מאחור למשל, גובה העיצוב האווירודינמי מחיר כבד מאוד במרווח ראש לנוסעים. גם תא המטען מצומק בהתחשב בגודלה של המכונית - 440 ס"מ. האמפרה מציגה מידות דומות לאלה של הוולט, שתיוצר שנה לפניה (רוחב של 180 ס"מ, גובה 143 ס"מ ובסיס גלגלים צנוע יחסית של 268.5 ס"מ). ולא במפתיע, כי במציאות - למעט שינויים קלים לחרטום - הן כמעט זהות בעיצובן.