האקזוטיקה חוגגת בז'נבה: למבורגיני LP670-4
למבורגיני מציגה בז'נבה את המורצ'ילגו סופר-ולוצ'ה, גרסה חדשה וחזקה במיוחד למורצ'ילגו הוותיקה. אפילו שוורצנגר בא כדי להעיף מבט
השם אומר הכל. למבורגיני מציגה בז'נבה מכונית חדשה וחזקה במיוחד, שמקבלת שם שלא משאיר מקום לספק: "סופר-מהירה" (SuperVeloce, סופר-ולוצ'ה). מדובר בגרסה חזקה וקלה למורצ'ילגו, שמישהו באיטליה חשב כנראה שאינה מהירה מספיק.
למבורגיני מורצ'ילגו LP670-4 סופר-ולוצ'ה. שם ארוך, ביצועים מרשימים (צילום: AFP)
התוצאה היא המורצ'ילגו LP670-4 סופר-ולוצ'ה, מכונית שעד שסיימתם למלמל את שמה, כבר הגיעה ל-200 קמ"ש. למיאוץ הסטנדרטי ל-100 קמ"ש אגב, היא מגיעה תוך 3.2 שניות. על הכוח הנדרש אמון מנוע בנפח 6.5 ליטר, עם 670 כ"ס ב-8,000 סל"ד. אלה 30 יותר מאשר במורצ'ילגו "רגילה".
בלמבורגיני מספרים כי הסופר-ולוצ'ה עברה שורה של שינויים, בהם שיפורים אווירודינמיים שאיפשרו מהירות מרבית גבוהה במעט מבעבר - 342 קמ"ש לעומת 340. אגב, אם תבחרו בכנף האחורית הגדולה שעשוי מסיבי פחם, במקום בספויילר הרגיל, המהירות המרבית "תצנח" ל-337 קמ"ש בלבד. מצד שני, תזכו לכוח הצמדה טוב יותר. מחוץ למסלול המירוצים, לכנף האחורית תהיה בעיקר תרומה ויזואלית - עוד קצת עיניים שבוהות בבעל מכונית שעולה כמו דירת סטודיו במנהטן.
צילום: AFP
כמו יתר גרסאות המורצ'ילגו, גם זו החדשה - שתוצע ב-350 יחידות בלבד - מצוידת בהנעה כפולה קבועה. מערכת זו מעבירה עד 35% מהכוח לפנים, שם הוא פוגש צמיגי 245/35 וחישוקי "18. גם מאחור יש חישוקים באותה מידה, אך צמיגים רחבים בהרבה: 335/30, רחב ביותר מ-50% מהצמיג במשפחתית שלכם.
הסופר-ולוצ'ה שוקלת 100 ק"ג פחות מ-LP640 רגילה. האיטלקים מסבירים שכדי להשיג משקל של 1,565 ק"ג, נעשה שימוש נרחב בסיבי פחם במרכב ובתא הנוסעים. גם מרבית המותרות בוטלו, ולסופר-ולוצ'ה אין רדיו או מערכת ניווט לוויינית.
מה שכן יש לה זה מיכל דלק בנפח 100 ליטר, כדי לכפר במקצת על תצרוכת הדלק המזעזעת - רק 4.8 ק"מ לליטר בממוצע. נתון פליטת פחמן דו-חמצני עומד על 480 גרם לק"מ בממוצע, פי שלושה מנתון של מכונית סופר-מיני ידנית. לארנולד שוורצנגר, מושל קליפורניה שנחשב לתומך נלהב של הפחתת זיהום ממכוניות, זה לא הפריע כדי לבקר בדוכן למבורגיני בזמן השקת המכונית, ולהתרשם.