היפהפיות של פרארי באדום לוהט
אי אפשר היה להתעלם מהתצוגה של פרארי, שכללה בעיקר שתי גרסאות ל-599, באדום לוהט עד כאב. הביטו בתמונות המצורפות
פרארי לא צריכה לעשות הרבה רעש כדי למשוך לדוכן התצוגה שלה קהל גדול. יצרנית מכוניות הספורט הפופולרית מכולן, יכולה לסמוך על מוניטין של יותר מ-60 שנה, ועל הצבע האדום של מכוניותיה, ולדעת שהמבקרים כבר יבואו להעיף מבט.
זה בדיוק מה שקרה גם בז'נבה. לפרארי לא היו השנה חידושים מרעישים בתערוכה, והיא הסתפקה בשתי גרסאות חדשות ל-599GTB פיורנו הוותיקה, שהוצגה לראשונה ממש כאן, בז'נבה, לפני שלוש שנים. הגרסאות החדשות הן השינוי הראשון לו זוכה המכונית הנאה הזו מאז 2006.
599GTB פיורנו HGTE. עוד יותר מהנה לנהיגה (צילומים: רועי צוקרמן)
אבולוציה
גרסה ראשונה, המיועדת לנהיגה בכביש, היא ה-HGTE, ראשי תיבות של Handling GT Evoluzione. ובתרגום חופשי - חבילת שיפור התנהגות של מכונית ה-GT. דגם זה זוכה לחישוקי "20 בעיצוב חדש, קפיצים קשיחים, בולמים עם כיול שונה והנמכת מרכב, כל זאת כדי להציע התנהגות כביש ספורטיבית (עוד) יותר. גם תיבת ההילוכים הרובוטית תעביר הילוכים מהר יותר, ודוושת המצערת תספק תגובה חדה יותר.
ה-HGTE לא תציע יותר כוח או ביצועים - אחרי הכל, 620 כ"ס, 3.7 שניות ל-100 קמ"ש ו-330 מרביים, זה ממש לא רע. אבל כן יש לה מערכת פליטה עם צליל מנוע חזק יותר, וגם שינויי עיצוב קלים למרכב ולתא הנוסעים. זה האחרון כולל ריפודי עור ואלקנטרה, וחלקים שונים העשויים מסיבי פחם.
599XX. ללקוחות נבחרים בלבד
עתידות
גרסה שנייה וקיצונית יותר, היא ה-599XX. כמו ה-FXX שקדמה לה, מדובר במכונית ניסוי שנועדה לבחינת טכנולוגיות עתידיות. ה-599XX תוצע ללקוחות פרארי נבחרים, שיוכלו לנהוג בה בשורה של ימי מסלול מיוחדים שתקיים היצרנית עבורם החל משנה הבאה.
המכונית, שמוגדרת על-ידי פרארי כ"מעבדה ניידת", מציעה מנוע V12 משודרג עם 700 כ"ס, ותיבת הילוכים רובוטית שמעבירה הילוך בתוך 60 מילישניות. ה-XX אינה מיועדת לתנועה על הכביש, ומנגד היא גם לא מתאימה למירוצים - בפרארי מסבירים כי בחרו שלא להתאים אותה לתחרויות, כדי לא להגביל את עצמם מבחינת טכנולוגיה. בכל מקרה, התוצאה מרשימה מאד - אפילו אם נזכה לראות אותה רק בדוכן התצוגה של פרארי בז'נבה.