שתף קטע נבחר

חדש: טיסה למנצ'סטר ובחזרה ב-212 ליש"ט

חברת JET2 הבריטית תחל להפעיל טיסה שבועית לישראל בחודש מאי; " מכרנו יותר מ-800 מושבים", אמרה ג'ניס מאדר, המנהלת המסחרית של החברה

חברת התעופה הבריטית, ג'ט-2 תתחיל לטוס לישראל ב-21 במאי. החברה מציעה כרטיסי טיסה ב-69.99 לירות שטרלינג, לכל כיוון ברכישת כרטיס הלוך ושוב. הטיסות יצאו ממנצ'סטר לתל אביב במטוס בואינג 757 עם 228 מושבים. בשלב זה מתחילה החברה עם טיסה שבועית.

 

"מהרגע שהודענו על תחילת הטיסות וקבענו את מועד תחילת הטיסות מכרנו יותר מ-800 מושבים", סיפרה לנו בסוף השבוע ג'נט מאדר, המנהלת המסחרית של ג'ט-2. לדבריה, היא ביקרה בישראל מספר פעמים, ערכה בדיקת שוק וכל הנתונים הצביעו על הכדאיות הכלכלית של הפעלת הטיסות, וזה היה עוד לפני שחברת תומסון הבריטית הודיעה על הפסקת טיסותיה לתל אביב מלונדון וממנצ'סטר.

 

"בשלב זה אנחנו מתחילים עם טיסה אחת ועל פי הצפי שלנו נעבור בתוך זמן קצר לטיסה נוספת באמצע השבוע. אנחנו מתחילים בקרוב בקמפיין טלוויזיה גם באנגליה וגם בישראל ואנחנו אופטימיים מאד", אמרה מאדר לאחר שקיבלה את אישור רשויות התעופה באנגליה וישראל.

 

את חבילות הנופש בישראל תמכור סיטונאית התיירות עמיאל טורס, שתייצג את החברה בישראל. מנכ"ל החברה, אוני עמיאל, אמר ביריד התיירות ITB בברלין כי עמיאל טורס הכינה חבילות לשבוע ימים עבור התיירים ממנצ'סטר. החבילות יכללו לינה בתל אביב, ירושלים וים המלח. "יש רעב גדול של חברות תעופה להגיע לישראל ועל פי מה שאנחנו מזהים, בשלב זה, הפגיעה בישראל בתחום התיירות היא עדיין קטנה מאשר בארצות רבות אחרות. אבל אנחנו חוששים ממה שעשוי לקרות בחודשים הבאים", אמר.

 

מאדר הוסיפה כי החברה תציע גם חבילות לשבועיים ולשלושה שבועות לפי דרישת הנוסעים. "המחיר שאנחנו מציעים מתחיל ב-70 לירות שטרלינג, לכיוון, ברכישת כרטיס הלוך ושוב". בפועל בשל הבדלים במס בין ישראל לבין אנגליה, כרטיס ממנצ'סטר לתל אביב עשוי להיות זול מכרטיס תל אביב מנצ'סטר, אבל התוצאה הסופית תהיה ממוצע של 69.99 ליש"ט לכיוון.


800 מושבים כבר נמכרו. ג'ט-2

 

לדברי מאדר, החברה נותנת שרות מלא בטיסה, כולל אוכל ונוסעים יכולים לשדרג את החבילה שלהם. "בנוסף אנחנו מאפשרים לנוסע לקחת, בחינם, תיק במשקל של עד 10 קילוגרם, ובתשלום כבודה עד 22 קילוגרם". לדבריה, בנוסף לכך יוכלו הנוסעים, תמורת תשלום, להזמין מושב עם מרווח רגליים גדול יותר. "ויש לנו גם חבילה בשם 'ג'ט-2-פלוס' שבה אנשים משלמים יותר ומקבלים בתמורה גם כניסה לטרקלין העסקים במנצ'סטר וגם לטרקלין בנמל בן גוריון ובנוסף הם מקבלים ארוחה משודרגת בטיסה".

 

על פי נתוני רשות שדות התעופה, במהלך שנת 2008 טסו בקו מתל אביב למנצ'סטר 54,302 נוסעים, גידול של 325%  בהשוואה לשנת 2007 . לפי דברי סוכני הנסיעות בישראל יש במנצ'סטר קהילה יהודית גדולה מאד, ובנוסף מנצ'סטר היא גם נמל המשך טוב לטיסות באנגליה, אירלנד ולצפון אמריקה.

 

בסוף השבוע גלשנו באתר של ג'ט-2 וביקשנו להזמין למספר תאריכים ממנצ'סטר לתל אביב או להיפך. התברר כי במחיר של 69.99 כפול 2 עדיין אי אפשר לטוס לתל אביב. וגם לא חזרה. למחיר יש תוספות כמו מס נמל, תשלום עבור מזוודות, אם הן במשקל של מעל 10 קילוגרם ותשלום עבור ארוחה, אם רוצים לאכול. המחיר הזול ביותר שקיבלנו היה 212.98 ליש"ט לכרטיס הלוך ושוב, כולל מסים והיטלים, עם תיק יד במשקל עד 10 קילוגרם ובלי אוכל. עבור אוכל צריך להוסיף 7 ליש"ט לכל כיוון, ועבור מזוודה על 22 קילוגרם יש תוספת של 29.98 ליש"ט, מה שהביא את מחיר כרטיס הטיסה, הלוך ושוב ל-256.96 ליש"ט או 355 דולר. המחיר הוא בהחלט אטרקטיבי, משום שאת ההזמנות בדקנו לגבי יוני-ספטמבר, שהם חודשי שיא במכירות.

 

למי שחושב לטוס למנצ'סטר בטיסה מוזלת ולהגיע משם ללונדון, כדאי לדעת ששתי הערים מרוחקות זו מזו כ-320 קילומטרים ולטוס בין שתי הערים ייקר מאד את הטיסה. לעומת זאת טיסה למנצ'סטר כדאית למי שיש שם משפחה, מי שמתכוון לטייל באנגליה, מי שרוצה לנסוע לצפות במשחקי כדורגל של קבוצות מנצ'סטר יונייטד וסיטי או משחקים אחרים או להמשיך ליעדים אחרים באנגליה, אירלנד או אמריקה.

 

בדיקה שערכנו לגבי אותם תאריכים, טיסה מתל אביב למנצ'סטר (דרך לונדון) בחברת בריטיש איירווייס עולה 815 דולר. בחברת BMI המחיר הזול ביותר לטיסה למנצ'סטר הוא 695 דולר, אבל הטיסה יוצאת בשעה 19:20 מישראל ומגיעה למנצ'סטר ב-8 בבוקר.

 

בתוך כך נודע כי לופטהנזה תצמצם הקיץ את מספר הטיסות באירופה ובקווים הבינלאומיים, למעט הקווים למזרח התיכון ולאפריקה. כך אמר בסוף השבוע טיירי אנטיורי, סגן נשיא לופטהנזה לשיווק ומסחר, במסיבת עיתונאים שערך בברלין.

 

הוא ציין כי "מ‭26-‬ באפריל החברה תפעיל 4 טיסות שבועיות בין מינכן לתל אביב, בנוסף ל‭14-‬ טיסות שבועיות שהחברה מבצעת מפרנקפורט לתל אביב‭."‬ אנטיורי הוסיף כי החברה טרם קיבלה את אישור השלטונות בגרמניה להפעלת הקו ממינכן, והאישור יגיע בקרוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'נט מאדר, המנהלת המסחרית של ג'ט-2
צילום: דני שדה
מומלצים