שתף קטע נבחר
 

כנס GDC: כבר לא צריך מחשבים לגיימרים

הסטארט-אפ OnLive מטיל פצצה, ומתכוון לכבוש חלק משמעותי משוק הגיימינג כבר בשנה הבאה בעזרת משחקים שנריץ בבית בלי שנצטרך מחשב משוכלל או קונסולה מתקדמת

כנס מפתחי המשחקים GDC התחיל אמש (ב') וכבר מספק את הפצצה הגדולה הראשונה: OnLive, חברת סטארט-אפ שלא שמענו עליה עד היום, הולכת לנסות ולשנות את חוקי המשחק בתעשיית המשחקים.

 

החברה מאפשרת לנו להריץ את המשחקים החדשים ביותר על מחשבי-על חזקים במיוחד, אפילו בלי שנצטרך שיהיה אצלנו מחשב בבית. נשמע דמיוני? לגמרי, אבל הרבה עיתונאים כבר ראו את המערכת בפעולה, והם מדווחים: זה עובד, וזה מדהים.

 

הרעיון פשוט: במקום להריץ את המשחק אצלכם על המחשב (או הקונסולה), הוא ירוץ על מחשב-על בחוות שרתים וישדר אליכם דרך האינטרנט רק את הגרפיקה. ברגע שתלחצו על מקשים, הם ישודרו אל השרת והוא יריץ את הפקודות ויחזיר אליכם את הגרפיקה. וחוזר חלילה, 60 פעמים בשניה.

 

 

מחשב חלש או קונסולה ב-100 דולר

הרעיון אינו חדש, אבל OnLive היא הפעם הראשונה שהטכנולוגיה הזו עובדת כמו שצריך. עיתונאים שצפו בה בפעולה בכנס GDC נדהמו לראות את Crysis, אחד המשחקים הכי כבדים שקיימים בשוק, רץ במלוא הדרו על גבי מחשב Macbook נייד וחלש במיוחד, וכן על גבי טלוויזיה ללא מחשב כלל - אלא עם קונסולה מוזלת.

 

ולמרות שהמשחק עובד בעצם דרך האינטרנט, לפי הדיווחים אין כמעט שום בעיה במשחק, והכל רץ בצורה חלקה לגמרי כאילו הוא היה רץ על המחשב שלכם. בעצם, זה רץ הרבה יותר טוב מאשר על המחשב שלכם - כי על רוב המחשבים Crysis רץ כמו חילזון.

 

אז איך זה עובד? כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להוריד plug-in קטן לדפדפן האינטרנט שלכם (שכרגע עדיין לא זמין), או לקנות מעין מיני-קונסולה בגודל של PSP ובמחיר $100 או פחות שתתחבר ישירות לטלוויזיה שלכם (ואז לא תצטרכו מחשב בכלל). כשתרצו להתחיל משחק, תלחצו על כפתור- והוא יתחיל מיד ובלי שום שהיות, כי הוא כבר פועל על מחשב-העל שבחוות השרתים ורק מחכה לכם.

 

מיליון צופים בתחרויות

אחד הסימנים ש- OnLive הוא הדבר האמיתי ולא סתם נפנופי ידיים, חוץ מההתרשמויות של כתבים כמובן, הוא שלחברה כבר יש הסכמים עם חברות הפצה מובילות כגון EA, Take 2, Ubisoft ועוד, לפיהם הן ישחררו את המשחקים החדשים שלהן ל- OnLive במקביל לשחרורם למחשב ולקונסולות. והממשק של המערכת גם נראה טוב. מאוד טוב.

 

עוד אפשרויות מיוחדות ש- OnLive כולל היא האפשרות לצפות במשחק של אחרים. מכיוון שכל "משחק" הוא בעצם שידור וידאו דרך האינטרנט, אפשר לשדר אותו למיליון אנשים שיוכלו לצפות בשידור חי של ביצועי הגיימרים הטובים ביותר. זה יהיה מעולה לתחרויות.

 

ומה עם ישראל?

למרות ש- OnLive היא חברת אנונימית, המקימים שלה דווקא מוכרים: סטיב פרלמן, ממקימי מיזם WebTV, יזם סדרתי בתחומי שידור וצילום דיגיטליים ובעל 80 פטנטים רשומים, ומייק מק'גארבי, לשעבר מנכ"ל Eidos.

 

הטכנולוגיה של OnLive מפותחת כבר שבע שנים, ונחשפת רק כעת- כשהיא למעשה מוכנה להשקה לקראת סוף השנה, עם מבחני בטא שיחלו בקיץ הקרוב. כדי להנות מהשירות אתם צריכים חיבור אינטרנט של 1.5 מגה לפחות, שייאפשר לכם לשחק במשחקים ברזולוציה נמוכה יחסית (כמו של פלייסטיישן 2 או Wii). חיבור של חמש מגה יאפשר לכם להנות מרזולוציית HD-Ready של 1280x720.

 

מחיר השירות טרם נקבע, אך כנראה שהוא יתבסס על מודל דומה לזה של טלוויזיה בכבלים: מחיר לחבילת בסיס + חבילות נוספות במחירים שונים. ככל הנראה, לא תוכלו לקנות משחקים אלא רק לשחק בהם כל זמן שאתם מחוברים לשירות.

 

ומה עם ישראל? חוששני שאני לא אופטימי. השירות יושק בארה"ב ולא נמסרו שום תוכניות על הבאתו לאירופה. וגם אם הוא יגיע לאירופה, חיבור האינטרנט בין ישראל לשאר העולם הוא פשוט איטי מדי. כנראה שלא נוכל להנות מ- OnLive גם אם הוא יצליח- אלא אם כן יחליטו להקים שרתים שלו בישראל, מה שאינו סביר.

 

יתכן שחזינו בעתיד של תעשיית המשחקים

אם OnLive אכן יעשה את מה שהוא מבטיח, הוא צפוי לגנוב חתיכה לא קטנה בכלל משוק המשחקים. יש קהל עצום שיעדיף לשלם כמה עשרות דולרים בחודש על שירות שכולל מאות משחקים באיכות טובה ישירות לטלוויזיה, במקום לקנות חומרה יקרה (מחשב לגיימרים או קונסולה) רק בשביל משחקים.

 

בטווח הארוך, מדובר במהפכה. תחשבו על עתיד שבו אין צורך במכשיר משחקים ביתי אלא רק במסך גדול ובמכשיר קטן שבסך הכל יודע להתחבר לאינטרנט ולהציג תמונות על המסך. מפתחי המשחקים יוכלו לבנות משחקים עם גרפיקה מדהימה שרצה על מחשבי-על, כי הם יידעו שכל מי שמחובר לשירות יוכל לשחק בהם ולא רק בעלי המחשבים הכי-הכי חזקים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים