שתף קטע נבחר

הייצוא היפני צנח ב-49% בחודש פברואר

ירידה בביקוש מארצות הברית ואירופה גרמו לצניחה של 71% בייצוא מכוניות, מנוע הצמיחה מהגדולים ביותר בכלכלה היפנית

המיתון ההולך ומעמיק בארצות הברית ואירופה גובה מחיר כבד מיפן. משלוחי הייצוא לארצות הברית נפלו בשיעור מבהיל של 58.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך מסר היום בבוקר (ד') משרד האוצר היפני. היקפי משלוחי הרכבים, מנוע הצמיחה מהגדולים ביותר בכלכלה היפנית, ירדו ב-70.9% לעומת החודש המקביל אשתקד.  

 

נתונים אלו מאותתים על כך שהיקף ההתכווצות בתוצר המקומי הגולמי היפני ברבעון הנוכחי יהיה זהה לזה שברבעון הקודם, קרי שיעור שנתי של 12.1%. הירידה בהיקפי הייצוא בחודש שעבר היא הגדולה ביותר מאז 1980, מועד בו החלו לתעד את היקפי הייצוא מיפן.  

 

טויוטה, יצרנית הרכב היפנית, הודיעה כבר כי היא צופה את ההפסד הראשון שלה ב-59 השנים האחרונות, ואף דיווחה כי היקפי הייצוא שלה צנחו ב-69%. הייצוא היפני לאירופה צנח ב-54.7%, לדרום מזרח אסיה ב-46.3% ולסין ירד הייצוא ב-39%.  

 

כלכלת יפן נסמכת על ייצוא

הייבוא צנח בשיעור של 43% ובכך עזר ליפן להציג לראשונה בחמשת החודשים האחרונים עודף במאזן המסחרי.  העובדה שבעשור האחרון פיתחה יפן תלות אדירה בייצוא, הופכת אותה לרגישה לשינויים במאזן הסחר העולמי, שעלול להתכווץ ב-9% בשנה הנוכחית, שיעור שיא מאז ימי מלחמת העולם השנייה.  

 

מנהיגי 20 המדינות המתועשות בעולם ייתכנסו ב-2 באפריל בלונדון להתוות מדיניות שתלחם בהשפעות המיתון על העולם. המחלוקת נסובה בעיקר על העובדה שיפן וארצות הברית דוגלות בתמריצים פיסקליים, ואילו ממשלות אירופה מתנגדות לכך, ודורשות רק החמרת החקיקה המפקחת על המוסדות הפיננסיים.  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התוצר צפוי לרדת ב-12.1% הרבעון. טוקיו
צילום: דנה פאר
מומלצים