שתף קטע נבחר

מכירות: יצרניות הרכב היפניות מתרסקות

המשבר העולמי בשוק הרכב פוגע גם בתעשייה היפנית: היקף הייצור והמכירות של מאזדה, טויוטה, מיצובישי, הונדה וניסאן צונח בעשרות אחוזים. גם תערוכת הרכב של טוקיו בסכנה

מתי יגיע הסוף למשבר? בתעשיית הרכב היפנית עדיין מתקשים לראות את התחתית, שעה שיצרניות הרכב המקומיות מודיעות על צניחה של עשרות אחוזים בייצור ומכירת רכב חדש. המשבר אינו פוסח על אף יצרנית, עם ירידה של בין 20% ל-35% בשוק היפני, ובין 25% ל-75% בשאר השווקים.

 

נתונים שפרסמו יצרניות הרכב היפניות, מגלים ירידה של 36% במכירות הרכב של מיצובישי ביפן, מאזדה צונחת ב-36%, טויוטה ב-25% והונדה ב-20%. והמצב מחוץ ליפן חמור עוד יותר: מיצובישי כמעט חוסלה עם ירידה של 75%, טויוטה איבדה 68%, מאזדה 64% והונדה 38%. רק ניסאן מצליחה להציג ירידה צנועה - יחסית למשבר הנוכחי - בשיעור של 25%.


סוכנות טויוטה בארצות הברית. המכירות צונחות בכל העולם בשיעור מדאיג (צילום: רויטרס)

 

משבר המכירות בתעשיית הרכב היפנית (פברואר)

  • מיצובישי נפלה ב-34% ביפן, 75% בשאר העולם
  • מאזדה נפלה ב-36% ביפן, 64% בשאר העולם
  • טויוטה ירדה ב-25% ביפן, 68% בשאר העולם

 

שוק הרכב היפני הוא השלישי בגודלו בעולם. שוכנות בו יצרנית הרכב הגדולה ביותר, טויוטה, לצד יצרניות חשובות נוספות. בתעשיית הרכב המקומית חוזים כי שנת הכספים 2009-2010 שתחל ב-1 באפריל, תציג ירידה של 8% במכירות לרמה של 4,298,000 יחידות בקירוב - הרמה הנמוכה ביותר מאז 1977. זאת, לעומת כ-4,670,000 מכוניות בשנת הכספים שמסתיימת ב-31 באפריל. נתון זה מהווה ירידה של 12% לעומת נתוני שנת הכספים 2007.

 

באיגוד יצרניות הרכב היפניות, מקווים לזכות בקרוב לסיוע ממשלתי בדמות תמריצים לרכישת רכב ידידותי לסביבה. להערכת האיגוד, תמרוץ מסוג זה עשוי להעלות את המכירות ביותר מ-300,000 יחידות. אך סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי בלובי של האיגוד בממשל, מעוניינים בסיוע נרחב יותר - דוגמת זה שניתן לתעשיית הרכב הגרמנית. שם ניתנו 2,500 יורו לכל מי שהחליף רכב ישן בחדש. כתוצאה מתוכנית הגריטה הזו, זינקו מכירות הרכב בגרמניה בפברואר ב-21%, וגרמו למדינות רבות לשקול יישום תוכנית דומה.

 

תערוכת טוקיו בסכנה

ואם הירידה במכירות לא מספיקה, מארגני תערוכת טוקיו - מהחשובות בעולם - הודיעו כי התערוכה השנה תהיה קטנה בהרבה מכפי שתכננו. שורה של יצרניות בינלאומיות הודיעו כי לא ישתתפו בתערוכה, בהן ב.מ.וו, מרצדס וקבוצת פולקסווגן - הכוללת מותגים כמו אודי, סקודה למבורגיני וסיאט.

 

נכון לעתה, מלבד היצרניות המקומיות, היחידות שאישרו השתתפותן הן יונדאי, לוטוס, מזראטי, פורשה ופרארי. תערוכת טוקיו תיפתח ב-23 באוקטובר, ותנעל שעריה ב-8 בנובמבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תערוכת טוקיו. בסכנה?
הממשל היפני יסייע?
צילום: דנה פאר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים