שתף קטע נבחר
 

איך נילחם ב"אויב המוסלמי"

המיעוט המוסלמי מעסיק מאוד את האירופאים, אך נוכח קידוש זכויות הפרט, היא תחדל ברבות השנים להיות נוצרית ולבנה

באחת מבירות אירופה המערבית התקיימה לאחרונה סדנה, שדנה ב"בעיה". הבעיה, הסבירו האירופאים היא: נהייתם של אזרחים מוסלמים ביבשת אחר הרעיון הגי'האדיסטי הגלובאלי. נראה כי בשנות ה-30 של המאה הקודמת הייתה לגרמנים וגם לשאר האירופאים "בעיה מדומה" עם העם היהודי, ואילו במאה הנוכחית יש להם אויב או "אויב" חדש: האוכלוסייה המוסלמית באיחוד האירופי.

 

האויב מתחלק לשניים, טוענים סטפן והיידגר, שני אנשי שירותי הביון החשאי של אחת ממדינות ה-G8, המשמשים כמשקיפים בסדנה. האויב הראשון הוא כל אותם אלפי מוסלמים בעלי אזרחות אירופית, שהם סוכנים פעילים או רדומים של הג'יהאד העולמי. הם מתגוררים בפרברים המנומנמים של אירופה הישנה, וניתנים להפעלה באמצעות מסר דיגיטאלי מוצפן בכל רגע נתון.

 

"האויב" השני הוא חלקים גדולים של האוכלוסייה המוסלמית באירופה המערבית, שמעניקים לגיטימציה לבבית לטרור הגלובלי בשם הרעיון האסלאמי.

 

האירופאים יודעים שאין לראות בכל אזרח ממוצא מוסלמי אויב פוטנציאלי, גם אם הוא אוהד של הרעיון הג'יהאדיסטי הגלובלי. אבל שינויים דמוגראפיים לטובת האוכלוסייה המוסלמית, כמו גם הסתגרותם של המוסלמים ב"גטאות" מרצון ושמירה על אורח חיים מסורתי-דתי, מפחידה את תושביה המקוריים של אירופה הישנה והטובה.

 

את האויב הראשון ניתן לעצור כיום במעצר מינהלי, בבתי כלא בלב אירופה המערבית והדמוקרטית. אבל אי אפשר לאסור את כל האוכלוסייה המוסלמית באירופה.

 

האירופאים בסדנה הציעו את רעיון ה"חינוך מחדש". במדינות האיחוד נמנעים כיום מורים ללמד יצירות ספרותיות שעלולות לפגוע במוסלמים, ואין פיקוח של המדינה האירופית על לימודי האסלאם במסגדים. כל זה בשם הרעיון הרב-תרבותי. "חינוך מחדש" פירושו פיקוח ממשלתי על לימודי הדת, הכפפה של לימוד טקסטים המנוגדים לדת האסלאם כמו: כתבי דרווין, האנציקלופדיסטים והפילוסופים של המודרנה והנאורות.

 

הישראלים הביאו לסדנה את רעיון הפיקוח על האזרחים. הטרור האסלאמי הגלובאלי מגייס כבר שנים קבוצות מקומיות באירופה לטרור ג'יהאדי, באמצעות המרחב הווירטואלי, לאחר שהאפשרות של גיוס במרחב הפיזי-גיאוגרפי בדמות מסגדים, נסגרה בפניו על ידי שירותי הביטחון המערב-אירופאים. כיוון שכך, יש לעקוב אחרי פעילים אלו במרחב הווירטואלי של קהילות התפוצה הדתית שלהם.

 

בין הצעתם של האירופאים ל"חינוך מחדש", לבין הצעתם של הישראלים לפיקוח על האזרחים, נחה לה הצעתו של משתתף נוסף בסדנה, בשם יוסוף. יוסוף הוא ראש הפדרציה של ארגוני המוסלמים באחת ממדינות האיחוד. הוא נולד בצפון אירופה למשפחה לבנה נוצרית-קתולית. כשהיה בן 20 המיר את דתו לאסלאם, וזה השתלם לו - הוא הפך לעסקן פוליטי נלהב בשכר של הרעיון של אירופה מוסלמית. יוסוף מדבר על אסלאם, שלום ופתווה בעידן הדיגיטאלי.

 

יוסוף מציע לאמץ את החזון העתידני של אירופה מוסלמית, שתחיה בשלום ובאחווה עם בני חסותה, המיעוט הנוצרי והמיעוט היהודי.

 

בסדנה התעלמו התעלמות כמעט מוחלטת מהצעותיו של יוסוף, הם גם לא התלהבו מההצעות הישראליות.

 

בניהם ובני בניהם של האנשים שלקחו חלק בפועל ובשתיקה בפרויקט הקולוניאליסטי רב-השנים ו/או בשואה, למדו לקח מוסרי מאבותיהם, ופנו לדרך אחרת, המקדשת את זכויות הפרט. לכן, הם מעדיפים את אשליית "החינוך מחדש" על פני אופציית הפיקוח על האזרחים. הם לא יפנו נגד האוכלוסייה המוסלמית שלהם, ואם היא תיבלע אותם הם ייבלעו.

 

אירופה, שחלקנו הגיע ממנה לישראל, תפסיק ברבות השנים להיות נוצרית ולבנה. אולי זה קשור לגלגל ההיסטוריה, אולי זה קשור למדיניות "היד הרכה" של מקבלי ההחלטות האירופאים, ואולי לצדק פוסט-קולוניאלי. מי יודע? בכל אופן, הישראלים צריכים להתחיל להסתגל: אירופה היא כבר לא ההיימט שלהם.

 

ד"ר גלית מ. בן-ישראל היא מרצה בבית הספר לחברה וממשל, במכללת בית-ברל. ד"ר בן-ישראל משתתפת בסדנאות "מדע למען שלום וביטחון" של נאט"ו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים