שתף קטע נבחר
 

תחילת השנה: ירידה של מעל 10% ביבוא דו-גלגלי

החודשיים הראשונים של השנה לא בישרו טובות עבור יבואני אופנועים וקטנועים לישראל. למרות המצב הכלכלי הקשה, נהגי המכוניות עדיין לא המירו ארבעה גלגלים בשניים. ולראשונה אחרי חמש שנים - עופר אבניר הפך ליבואן הגדול מכולם

מהפך נרשם בחודשיים הראשונים של שנת 2009, בשוק הרכב הדו-גלגלי: לאחר כחמש שנים בהן הובילה חברת מטרו - יבואנית ימאהה, קאוואסאקי וסאן יאנג - את שוק הרכב הדו-גלגלי, חלפה על פניה חברת עופר אבניר (סוזוקי, פיאג'ו וקימקו), וכבשה מחדש את הבכורה. במקביל, נתוני הרישוי של משרד תחבורה לחודשיים הראשונים של השנה, הצביעו על ירידה של כ-10.5% במסירות של רכב דו-גלגלי לעומת התקופה המקבילה אשתקד.


קימקו - בינתיים המותג הדו-גלגלי הנמכר ביותר בישראל ב-2009

 

בסך הכל עלו לכבישים בינואר ופברואר השנה 1,968 כלי רכב דו-גלגליים, לעומת 2,195 כלים אשתקד. יש לציין כי ירידה זו נוגדת ציפיות שהיו בענף, לפיהן "יעביר" המשבר הכלכלי נהגי מכוניות רבים לכלים דו-גלגלים - קטנועים ואופנועים. ירידה חדה במכירת רכב פרטי אכן נרשמה, אך כאמור, ירידה (קטנה יותר) נרשמה גם ברכישת קטנועים ואופנועים.

 

נתוני הרישוי שפורסמו לאחרונה מראים כי קבוצת עופר אבניר העלתה בחודשיים הראשונים של השנה 931 כלי רכב דו-גלגליים לכביש, ותפסה בכך נתח של 47.3% משוק הרכב הדו-גלגלי. זאת לעומת 842 כלים שיובאו ארצה על-ידי מטרו. בחודשיים הראשונים של 2008 היה נתח השוק של מטרו גדול יותר - 46% לעומת 41.5% של עופר אבניר.

 

מהנתונים מתברר עוד כי המותג סאן יאנג, שהוביל במשך תקופה ארוכה את המכירות, איבד את הבכורה בחודשיים אלה לטובת קימקו, ממנו עלו לכביש 708 כלים. זאת לעומת 651 כלים של סאן יאנג. במקום השלישי בטבלת המכירות נמצאת ימאהה עם 157 כלים, לפני פיאג'ו (129), הונדה (118) סוזוקי (94), יוסנג (56), קאוואסאקי (34), ק.ט.מ (15), הארלי דייוידסון (6).

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קימקו - המותג החזק ביותר השנה
צילום: טל זהר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים