שתף קטע נבחר

עם הפנים לכביש: קיה מציגה סורנטו חדש

רכב הכביש-שטח הוותיק של קיה יוחלף ב-2010 בדור חדש ומודרני, הפעם בעיקר לאספלט ועם הנעה קדמית. עדיין אין תאריך שיווק בישראל

שבע שנים אחרי שהוצג לראשונה, קיה סורנטו יוחלף בדגם חדש ומודרני. רכב הכביש-שטח של קיה, שיצא לדרך לראשונה בשנת 2002 ושווק גם בישראל, יכוון הפעם לכביש, עם מרכב אחוד והנעה קדמית. מחברת טלקאר, יבואנית קיה, נמסר ל-ynet כי דיונים בנוגע לשיווק הדגם החדש יחלו באמצע שנת 2009. עם זאת, נראה כי הוא יגיע לישראל רק בתחילת שנה הבאה.

 

הדגם החדש מיישר קו עם עיצוב קיה המודרני, כולל סבכה מעוטרת כרום שנועדה להדגיש את סמל המותג. עיצוב זה מגיע מהדגמים ה"אמריקנים" של היצרנית, ומזכיר מאד את המג'נטיס המחודשת. קיה מפרסמת בינתיים תמונה רשמית אחת בלבד של הרכב החדש, שהוצג אתמול (ה') בתערוכת סיאול בקוריאה.


קיה סורנטו החדש. פחות שטח, יותר כביש 

 

שטח, אם מתעקשים

הסורנטו החדש יעשה שימוש במרכב אחוד במקום בשלדה נפרדת. גם שיטת ההנעה תכוון לכביש, ותהיה קדמית בעיקרון. ניתן יהיה לחלק את הכוח שווה בשווה בין הסרנים בעזרת מתג ובמהירות של עד 40 קמ"ש. גם הנתונים העיקריים החשובים לנהיגת שטח - מרווח גחון וזוויות גישה ונטישה - מציגים הרעה לעומת הדור הראשון: מרווח הגחון צומצם בכמעט שני ס"מ ל-18.4, זווית הגישה ירדה מ-27.9 מעלות ל-25.1, והנטישה מ-26.4 ל-23.1 מעלות.

 

לשינויים הללו, מבטיחים בקיה, תהיה גם השפעה חיובית - על התנהגות הכביש של רכב הכביש-שטח החדש. גם הנמכת מרכז הכובד תשחק תפקיד בשיפור הבטיחות הדינמית של הסורנטו.

 

הדגם החדש ארוך משמעותית מקודמו, 468.5 ס"מ - 8.5 יותר מבדגם הקודם. זאת, לטובת שיפור הבטיחות ולמען תא נוסעים מרווח יותר - כך הבטחות קיה. הדגם החדש זהה ברוחבו לדגם הקודם (188.5 ס"מ) מבעבר (188.5), אבל הוא נמוך ב-1.5 ס"מ (171) ובסיס הגלגלים שלו קטן קלות - 270 ס"מ לעומת 271 בעבר. למרות זאת, בקיה טוענים שתכנון טוב יותר של תאי הנוסעים והמטען, מאפשרים יותר מרווח לנוסעים (חמישה או שבעה) ולכבודתם.

 

כמו בעבר, המנוע העיקרי בישראל יהיה יחידת טורבו-דיזל. הפעם, מדובר במנוע בנפח 2.2 ליטר עם 197 כ"ס ו-44.3 קג"מ, שיפור משמעותי ממנוע ה-2.5 ליטר שמוצע כיום, לו 170 כ"ס ו-41 קג"מ בלבד. בנוסף, הסורנטו יוצע באירופה גם עם מנוע בנזין, בנפח 2.4 ליטר, 174 כ"ס ו-22.9 קג"מ. בשני המקרים יהיו תיבות הילוכים ידניות ואוטומטיות עם חמישה או שישה הילוכים.

 

בשווקים נוספים, הסורנטו יוצע גם עם מנועי 3.5 ליטר (277 כ"ס, 34.1 קג"מ) או 2.7 ליטר (165 כ"ס, 24.9 קג"מ), שספק אם יגיעו לישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדור הראשון. מאז 2002
צילום: רועי צוקרמן
הדגם החדש, בסיאול. מ-2010
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים