שתף קטע נבחר
 

אחרי גרמניה - גם הצרפתים רצים לקנות מכוניות

תוכנית הגריטה הגרמנית, שהובילה לזינוק במכירות רכב בפברואר, שוכפלה לשוק הצרפתי. התוצאה: זינוק משמעותי במכירות מכוניות קטנות, על חשבון הגדולות והמזהמות. פיאט, רנו, פיז'ו וסיטרואן הרוויחו

תעשיית הרכב הצרפתית, המתמחה במכוניות קטנות יחסית, זכתה לחיזוק משמעותי מהממשל הצרפתי. תוכנית תמריצים חדשה, במסגרתה מקבל קונה רכב חדש 1,000 יורו אם הוא מוריד מהכביש רכב בן 10 שנים ויותר, גרמה לזינוק במכירות רכב חדש. תמריץ מסוג זה שקול להנחה של כ-10,000 שקל לקניית רכב חדש בישראל.

 

המותגים הצרפתים, ששולטים באופן מסורתי בשוק המקומי, נהנו במיוחד מהתוכנית - ומכירותיהם ונתח השוק שלהם גדלו משמעותית. כך על-פי דיווח שמפרסם האוטומוטיב ניוז. המותגים הצרפתים נהנו במיוחד מהתוכנית, מכיוון שהציעו 1,000 יורו הנחה ברכישת רכב חדש גם למי שלא עמד בתנאי התוכנית הממשלתית, וגרט רכב בן שמונה או תשע שנים.


רנו. המכירות זינקו תודות לתמריץ ממשלתי

 

מנתוני המכירות בצרפת עולה כי רנו ופיז'ו-סיטרואן זינקו במרץ ב-14.6% לעומת החודש המקביל ב-2008, זאת לאחר מספר חודשי ירידה מדאיגים. נתח השוק של הצרפתיות עלה בארצן מ-53.8% ל-57%. רנו עלתה באחוז ל-24.6%, לפיז'ו 16.4% (דווקא ירידה לעומת 2008) ולסיטרואן 16.1% לעומת 13.5% אשתקד.

 

שלוש היצרניות רשמו עלייה במכירות. רנו מובילה עם 54,256 יחידות (12.9%+), פיז'ו שנייה עם 33,432 (5.7%+) וסיטרואן שלישית עם 32,772 מכירות ועלייה של 28.6%, חלקה בתודות להשקה מוצלחת של מיקרו-וואן חדש, ה-C3 פיקאסו.

 

גם יצרניות רכב לא צרפתיות נהנו מהגידול במרץ, אבל לא תמיד באותה מידה. פיאט - מומחית בייצור מכוניות קטנות - רשמה זינוק מרשים של 20.5%. פולקסווגן עלתה ב-15.3%, ופורד עלתה ב-3.6%.

 

מנגד, באופל ככל הנראה ירצו לשכוח את חודש מרץ, עם צניחה מדאיגה של 22.7%. מותג הרכב השני בגודלו בג'נרל מוטורס, שכבר ביקש סיוע מהממשל הגרמני, צנח למרות שהיצע הדגמים שלו דומה מאד לזה של פיז'ו ורנו.

 

בדומה לחודשים הקודמים, האוטומוטיב ניוז מדווח כי יצרניות מכוניות גדולות ורכבי שטח המשיכו ליפול גם במרץ.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים