רנו מציגה מגאן סדאן חדשה - כמעט
רנו סמסונג, החטיבה הקוריאנית של רנו, הציגה בסיאול את ה-SM3 החדשה. לישראל היא תגיע כרנו פלואנס - מחליפה למגאן סדאן. תחילת שיווק אצלנו בינואר 2010
מכונית חשובה מאד לשוק הישראלי, הוצגה לפני ימים אחדים דווקא בקוריאה, ותחת השם סמסונג - ליתר דיוק: רנו-סמסונג. החטיבה הקוריאנית של רנו, היא הראשונה להציג את מכונית הסדאן החדשה, שתהווה בסיס לשני דגמים נוספים - גרסת ניסאן (ששמה עדיין לא ידוע), וגרסת רנו שתיקרא פלואנס (Fluence) - למעשה מחליפה ישירה לרנו מגאן סדאן. אלינו היא תגיע בינואר 2010, ותהווה בסיס גם לרכב החשמלי שיוצע במסגרת פרויקט בטר פלייס של שי אגסי (עם עיצוב שונה במעט).
עם הצגת הדור השלישי למגאן בתערוכת פריז 2008, חילקה רנו את המשפחה פעם נוספת. לאחר שהפרידה את המיניוואן הקומפקטי ובמקום "מגאן סניק" קראה לו פשוט סניק, כעת גם המגאן סדאן תזכה לשם נפרד - פלואנס. אגב, שם זה היה כבר בשימוש אצל הצרפתים בשנת 2004 - במכונית תצוגה שרמזה על עיצוב הלגונה קופה. כעת השם צפוי לשמש את מכונית הסדאן, כך על-פי מידע שהגיע ל-ynet מקרסו. בשלב זה לא מנדבת רנו פרטים על גרסתה לסמסונג, שהוצגה בסיאול.
רנו-סמסונג SM3. תגיע לישראל תחת השם רנו פלואנס. השיווק - מ-2010
המכונית החדשה, שנחשפה בתערוכת הרכב, שנערכת בימים אלה בבירת דרום-קוריאה, היא משפחתית קומפקטית (רנו מגאן, פולקסווגן גולף) בעלת ממדים נדיבים. אורכה עומד על 462 ס"מ, רוחבה 181 ס"מ, גובהה 148 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 270 ס"מ. מדובר במידות חריגות בגודלן בקטגוריה, וקרובות לאלה של קבוצת המשפחתיות הגדולות (הונדה אקורד, סובארו לגאסי).
מבחינת עיצוב, ובדומה ליתר דגמי רנו מהתקופה האחרונה, ה-SM3 אינה פורצת גבולות. העיצוב שמרני, עגלגל, ונועד לשדר רושם מכובד וגדול. המכונית שתגיע לישראל בינואר 2010, תהיה כמעט זהה בעיצובה ל-SM3, למעט פגוש קדמי שונה והבדלים קטנים נוספים. כיאה לפלח הקומפקטיות, הפלואנס תציע מנוע 1.6 ליטר ותיבת חמישה הילוכים אוטומטית מבית ניסאן, בדומה לדור השלישי של המגאן. בכך נפרדת רנו כמעט סופית מתיבת ה-AL4 המוצעת כיום, לה ארבעה יחסי העברה בלבד.
נראית גדולה ומכובדת
הפלואנס צפויה להיות המתחרה העיקרית של רנו וקרסו בשוק הישראלי, בפלח השוק הגדול והחשוב ביותר אצלנו. היא תפגוש כאן מכוניות כמו מאזדה 3, טויוטה קורולה ויונדאי i30, רבות מכר שיעשו לה חיים לא קלים. ולמרות שבקרסו עדיין לא יודעים לנקוב בתג-מחיר למכונית, אין ספק כי היא תצטרך לעמוד ברף דומה לזה של קבוצה 2 כיום (כ-111,000 שקל).
בקרסו מקווים כי המכונית החדשה תגיע - כמו המגאן סדאן אותה היא מחליפה - ממפעל רנו בטורקיה, ולא מדרום-קוריאה, שם מיוצרת הסמסונג SM3.