צ'מפיון מבטלת את הכיף
החשש מבעיות שעלולות להתגלות בעתיד מאלץ את צ'מפיון להפסיק את ייבוא החיפושית. לא רק
לפני שנתיים היא הציתה את הכביש הישראלי וגררה אחריה גדודי סקרנים ומעריצים, מהומות ומלוא תשומת הלב. היא הופיע בתוכניות טלוויזיה עתירות רייטניג, ככבה על גבי מגזינים, גם כאלה שאינם עוסקים ברכב וזכתה לתשומת לב גדולה אפילו מפרארי. לא מדובר ביצירה חדשה ומרעישה מבית למבורגיני, אלא בחיפושית החדשה, פנינת העיצוב והתדמית החשה של פולקסווגן, ממנה לא יכול היה איש להתעלם, גם מי שלא אהב את הרעש סביב הגולף בלבוש סיקסטיז. אלא ששנתיים איתנו הספיקו לחיפושית והיא עוזבת, לפחות באופן זמני.
הסיפור פשוט ומעט עצוב. החיפושית החדשה אמנם מיוצרת במכסיקו, אולם כל המכוניות שיוצאות לאירופה מצוידות במנועים העומדים כבר כעת בתקנות יורו 4 העתידיות, שיכנסו לתוקף רק ב-2005. היצרן עצמו וצ'מפיון-מוטורס, נציגת קונצרן פולקסווגן בארץ, חוששים שהדלק הישראלי (שאינו עומד בתקן העתידי בינתיים) לא יתאים למנועי חלק מהמכוניות ולכן החליטו להפסיק את הייבוא. כיון שמדובר בכמויות קטנות בכל מקרה - לא הרבה בארץ הסכימו לשלם את המחיר היקר יחסית שנדרש עבור המכונית - לא כדאי היה לשכנע את פולקסווגן ליצר במיוחד עבור ישראל גרסת יורו 3.
היא לא לבד
אך המעבר ליורו 4 יפגע בדגמים נוספים, לא רק בחיפושית. בעיקר חבל היה לשמוע כי הגולף החזקה והספורטיבית במבחר, ה-V6 בעלת ההנעה הכפולה לא תגיע אף היא בעתיד הנראה לעין, כמו-גם הפולו המהירה ביותר, ה-GTI. מיותר אולי לציין כי גם שתיים אלה לא זכו בארץ למכירות בהיקף גדול, בעיקר לאור המחיר הגבוה יחסית. אך חשוב לציין כי שתיים אלה היו מהדגמים מחממי הלב שהגיעו ארצה בשנים האחרונות, בעיקר עבור חובבי הנהיגה.
מעניין לציין שבעוד פולקסווגן מחליטה להקפיא ייבוא דגמים שמנועיהם עומדים בתקינת יורו 4, הרי שיבואנים אחרים פחות חוששים. כך למשל מנוע ה-2.2 ליטר החדש של אופל, בו מצוידות הווקטרה והאסטרה GSI, עומד בתקן זה ולמרות זאת מגיע ארצה. גם בפורד יביאו בקרוב את המונדיאו החדשה, שעומדת אף היא בתקן זה.
אז אולי הסיבות לעצירת הייבוא אינן פשוטות כפי שמספרים לנו?