אופל אינסיגניה - עכשיו בגרסת ביצועים
המשפחתית הגדולה של אופל, שזכתה לפני מספר חודשים בתואר מכונית השנה 2009, זוכה הפעם לגרסת ביצועים עם 325 כ"ס והנעה כפולה. שיווק אצלנו? אין סיכוי
אופל תציג בחודש הבא בברצלונה את האינסיגניה OPC, הגרסה החזקה ביותר למשפחתית הגדולה שהחליפה את הווקטרה. למרות שהאינסיגניה משווקת באירופה מזה כשנה, ואף זכתה שם בתואר מכונית השנה 2009, לישראל היא עוד לא הגיעה, ומחברת UMI נמסר ל-ynet כי הנושא נמצא עדיין בדיונים. גם אם זה יקרה, סיכוייה של הגרסה הספורטיבית להגיע לכאן נראים קלושים.
ה-OPC מציעה מנוע V6 בנפח 2.8 ליטר מוגדש טורבו, עם 325 כ"ס ו-40.8 קג"מ. את הכוח מעבירה תיבת שישה הילוכים ידנית לכל ארבעת הגלגלים, באמצעות מערכת הנעה כפולה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני.
ביצועי האינסיגניה הספורטיבית מרשימים, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך שש שניות, ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. ה-OPC כוללת גם כיול מתלים ספורטיבי, הנמכת מרכב של 10 מ"מ ובלמי ברמבו גדולים. על הקשר לכביש אחראים צמיגי 245/40 העוטפים חישוקי "19, ומי שירצה יוכל להגדילם לחישוקי "20 עם צמיגי 255/35.
עוד נמסר כי לאינסיגניה OPC יהיו מתלים מתכווננים, עם שלושה מצבים: ברירת המחדל תציע פשרה לטובת נוחות הנסיעה, ולנהיגה נמרצת יותר יהיו כיולים נוקשים יותר - ספורט או מצב OPC.
האינסיגניה הספורטיבית מציעה מראה אגרסיבי יותר מהגרסאות הרגילות, עם פתחי איוורור ניצבים ומעוטרים בכרום בפגוש הקדמי, סבכה קדמית עם שני פסי כרום בלבד, פתחי מפלט בולטים מאחור וגם ספויילר צנוע על תא המטען. בתא הנוסעים יהנה הנהג מגלגל הגה עם חלק תחתון שטוח, מושבי רקארו ספורטיביים ותגי OPC בשלל מקומות.