orange מציגה חנות מותג סלולרית
חברת פרטנר, מפעילת רשת orange, משיקה רשת חנויות מותג בסגנון החנויות של אפל. הלכנו לבדוק: האם יש טעם לקנות רינגטונים בחנות?
חברת פרטנר, מפעילת רשת orange, השיקה היום (ב') את חנות הקונספט הראשונה של החברה במתחם הלונדון מיניסטור בתל אביב. בנוסף לחנות הראשונה צפויות לקום במהלך השנה עוד שבע חנויות קונספט נוספות ברחבי הארץ שעתידות להיות ברחובות ראשיים ובקניונים.
בביקור בחנות החדשה של החברה הבוקר, ניכר כי כוונת החברה לייצר אווירה וחוויה המוכרים לנו מחנויות אפל סטור. גם החנות של חברת orange מעוצבת כולה בצבעי המותג של החברה (כתום ולבן) וניתן להתרשם מכל מוצרי החברה ולהחזיק אותם ביד. ב-orange, התכחשו בהתחלה להשוואה הזו ואמרו שאין כלל דימיון כי אפל יצרנית מחשבים, ואילו orange, היא חברה המספקת שירותים. אבל לאחר מכן הסכימו לומר שההשוואה לחנות של אפל עושה להם רק טוב.
המרכז של orange בנוי כולו ממסכי מגע, שמאפשרים להדגים ללקוח את מגוון השירותים והתכנים של החברה. ב-orange גם חסכו בנייר וגם ההסברים שבעבר נכתבו על קרטון או פלסטיק בסמוך למכשירים הפכו להיות דיגיטליים ומוצגים על מסכי LCD קטנים שנשלטים מרחוק ממרכז הבקרה של החברה.
דוקטור, הטלפון שלי חולה
עוד בדומה ל"גאונים" של אפל, ל-orange יש את "דוקטור אורנג'" שיוכל לעזור ללקוחות החברה בכל שאלה ובעיה, להסביר להם על המכשיר החדש שהם עתידים לרכוש ולעזור בתפעול המכשיר וטיפים יעילים לשימוש בו. מעניין אם חברת פרטנר טרחה כבר לקבל אישור מהמועצה להשכלה גבוהה לחלק תואר שכזה.
במסיבת העיתונאים שנערכה במקום ציירה orange את מהלך הכניסה לשוק חנויות הקמעונאות כמהלך חדשני שבו חברות מחו"ל באות ללמוד מפרטנר. אך נראשה שמדובר בהגזמה: בלונדון ניתן היה לספור כמות גדולה של חנויות של מפעילות הסלולר האגליות שהיו דומות לחוויה ולקונספט שהיום הציגה חברת orange בתל אביב. בהווי הישראלי אומנם מדובר בדבר חדש שחברת סלולאר מקימה חנות שבה ניתן לשחק עם כל הקולקציה, השירותים והאביזרים של החברה. אך מזכרון העבר מרבית החנויות קונספט שהושקו בישראל לא מוגדרות כלהיט גדול ורובם גם נסגרו תקופה לא ארוכה לאחר פתיחתן.
אומנם הסיכוי של החנויות של orange לשרוד גבוהה יותר כי מלבד המכירה שבהם מתמקדות רוב החנויות ניתן גם להשאיר את המכשירים לתיקון במרכזי השירות בנוהל 48 שעות ולבוא לאסוף אותם מכל נקודה אחרת שבה הלקוח בוחר. דווקא בתחום השירות יש כאן עלייה ברמת השירות שכן עד היום שעות המרכזים היו מוגבלות (בחלק לא מבוטל ממרכזי השירות עד השעה 18:00), ואילו תוך מספר חודשים כל עמדה של החברה בקניון פרט למרכזי השירות יאפשרו קבלה ומסירה של ציוד לתיקון ויפעלו עד השעה 21:30 בערב.
המהלך האחרון של אורנג' הוא עוד מהלך של החברה להגיע ללקוחות התקשורת בישראל, אחרי השקת חבילת התקשורת השלמה של החברה, קברניטי החברה החליטו באופן אסטרטגי להראות גם במוקדים מושכי קהל ולהעניק חופש בחירה אמיתי לפני רכישת המכשיר.
למעשה מדובר בפעם הראשונה בישראל שהלקוח יכול להתנסות בכל המכשירים בטרם הקנייה ולא להסתכל על קיר של מכשירי דמה שלא פועלים. מהחברות המתחרות נמסר כי גם להם יש מכשירי הדגמה שמובאים לעמדת השירות במידת הצורך. אך הופך את התהליך שבו לקוח רוצה להשוות כמה מכשירים, מסורבל יותר. פרט למכשירי הסלולר הלקוח יכול לרכוש אביזרים (בקופה נפרדת של חברה חיצונית), ולהתרשם מהציוד המשלים: החל ממקרנים שמתחברים למכשיר הסלולארי ומצלמת האבטחה Isee ועד לרמקולים ניידים בכל טווח המחירים.
בשורה התחתונה, קצת קשה לראות צידוק כלכלי להקמת חנות שכזאת בתקופת המיתון שתפסה אותנו. יש לציין שפלאפון מפעילה חנות דומה ברחוב אבן גבירול בתל-אביב, מזה מספר שבועות.