2009: ירידה של 39% במספר הרוגי התאונות
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את נתוני התאונות לחודש מרץ, מהם ניכרת ירידה משמעותית במספר ההרוגים לעומת שנים קודמות: 55% במרץ, 39% ברבעון הראשון
בלימה משמעותית במספר הרוגי תאונות הדרכים. 18 בני אדם נהרגו בחודש מרץ 2009, ירידה של 55% לעומת ממוצע שלושת חודשי מרץ בשנים 2006-2008. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המבוססים על מספרי משטרת ישראל, עולה כי 2,164 בני אדם נפגעו בחודש מרץ בתאונות דרכים. מתוך הנפגעים 18 הולכי רגל, נהגים ונוסעים והרגו, ו-124 נפצעו באורח קשה. נתונים אלה מצביעים על שיפור של עשרות אחוזים לעומת נתוני השנים הקודמות.
תאונת דרכים (צילום: דודי ועקנין)
מדו"ח הלמ"ס עולה כי לעומת 18 הרוגים במרץ השנה, נהרגו 40 אנשים בשנת 2006, 48 ב-2007 ו-33 בשנה שעברה. ברבעון הראשון של 2009 נהרגו 69 בני אדם - ירידה של קרוב ל-40% בהשוואה לנתוני הרבעון המקביל
18 הרוגים במרץ 2009 | ירידה של 55% לעומת ממוצע שלוש השנים הקודמות |
69 הרוגים ברבעון הראשון של 2009 | ירידה של 39% לעומת ממוצע השנתיים הקודמות |
91 הרוגים מינואר עד היום (נתוני משטרת ישראל) | ירידה של 29% לעומת 1 בינואר - 22 באפריל 2008 |
אשתקד (112 הרוגים). גם ב-2007 היה מספר ההרוגים גבוה בהרבה, ועמד על 113 בני אדם.
הנתונים לחודש מרץ ולרבעון אינם כוללים את תאונות הדרכים שאירעו בשטחי יהודה ושומרון, שאינם נכללים בסטטיסטיקה הרשמית של מדינת ישראל. הלמ"ס מדווח כי בשטחים אלה התרחשו במרץ 32 תאונות דרכים עם נפגעים, בהן נפגעו 76 בני אדם, מתוכם שלושה נהרגו וחמישה נפצעו קשה.
על-פי נתוני משטרת ישראל, מראשית השנה ועד היום (ד') נהרגו בכבישי ישראל 91 בני אדם - ירידה של 29% לעומת נתוני ינואר - 22 באפריל 2008. מספרים אלה כוללים תאונות שהתרחשו ביהודה ושומרון.
למה יש פחות הרוגים?
הירידה המשמעותית והמבורכת במספר הרוגי תאונות הדרכים, לא הוסברה באופן חד-משמעי על ידי הגורמים המעורבים באכיפה ובתחבורה בישראל. ניתן לייחסה בין היתר לשיפור המשמעותי בבטיחות מכוניות הנוסעים, בשדרוג מערך החילוץ וההצלה בישראל, ובעלייה בנפח התנועה, שגורמת ליותר מהישראלים לנהוג שעות ארוכות בפקקים איטיים. גם נוכחות משטרתית מוגברת בכבישים, תורמת להפחתת מספר התאונות.