ב-2012: 50 דקות מב"ש לת"א
אבל עד אז, שוב השבתה חלקית ולאחר מכן מוחלטת, של תנועת הרכבות בין בירת הנגב למרכז הארץ. החל ב-3.5 (יום א' הקרוב) בלילה ועד ה-16.5 (מוצאי שבת). מה נותר למעוניינים בתחבורה ציבורית? האוטובוס בלבד
"רכבת ישראל פועלת במלוא המרץ לקדם את הכפלת המסילה למען תושבי הדרום ומודה להם, על אורך הרוח והסבלנות לסגירות הקווים, הנעשות על מנת להמשיך ולקדם את עבודות הפיתוח בקו". כך פונה הרכבת לאלפי הנוסעים העושים שימוש בקו החשוב בין מרכז הארץ לבאר שבע, כשהיא מודיעה כי במהלך כמעט שבועיים, בין יום א' הבא (3.5) בשעות הלילה למוצאי שבת ה-16.5, לא ניתן יהיה להגיע מבאר שבע לתל אביב ולהיפך.
הרכבת מודיעה כי ביום א' הקרוב בלילה, יסיימו שתי הרכבות מתל אביב לבאר שבע - קו 129 ו-131, האמורות להגיע ב-22:43 ושעה אחר כך - את פעילותן בתחנת קריית גת. מיום ב' (4.5) ועד יום א' (10.5) תסתיים תנועת הרכבות מתל אביב לבאר שבע בתחנת קריית גת. בהתאם, תחנתה הראשונה של הרכבת מהדרום לתל אביב תצא מקריית גת, ולא באר שבע. התחנות שיסגרו במהלך ימים אלה - להבים-רהט, באר שבע צפון-אוניברסיטה, באר שבע מרכז ודימונה.
מיום ב' (11.5) ועוד מוצאי שבת (16.5), יבוטלו כליל כל הרכבות בין תל אביב לבאר שבע. הקווים בין נהריה שבצפון לבאר שבע שבדרום, יסיימו ויתחילו את פעילותם בתחנת ההגנה בתל אביב.
במהלך ימי השבתת הפעילות (החלקית והמלאה), יעסקו ברכבת בהנחת שמונה קילומרטים של מסילה חדשה. לדברי הרכבת, חלק מפרויקט קיצור זמן הנסיעה בין תל אביב לבאר שבע ל-50 דקות בלבד, במקום 80 כיום. ברכבת מבטיחים כי העבודות על המסילה יתבצעו במשך 24 שעות בימממה לאורך כל 10 ימי ההשבתה בפועל. יש להזכיר כי לפני כחודש הושבתה פעילות הרכבת בקו האמור למשך מספר ימים.