משרד התיירות מציג: צליינים במקום דוגמניות
שר התיירות החדש, סטס מיסז'ניקוב, מתכנן לשנות את שיטת השיווק של ישראל בעולם: "אנחנו ארץ הקודש – בחורות יפות וחופי ים יש גם לשכנים שלנו"
שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, מתכנן למנף את ביקורו של האפיפיור בארץ ולמקד את מלוא פעילות השיווק של משרדו בהבאת צליינים לישראל. הכוונה היא להביא לכאן צליינים קתולים ונוצרים אוונגליסטים, שמבחינתם ביקור בארץ הקודש הוא בבחינת חובה.
"שרי תיירות בעבר טעו כאשר ניסו לשווק את ישראל כיעד לחופשה תוך הצגת חופי הרחצה של ישראל ובחורות יפות. שרים שהתמקדו בצילום של/עם דוגמניות חשבו שזה מה שיביא תיירים לישראל. אבל הטעות שלהם הייתה שבחורות יפות וחופי ים יש גם לשכנים שלנו, ואנחנו לא יכולים להתחרות בהם מבחינת המחירים שהם מציעים לחבילות נופש," אמר השר.
"מה שישראל צריכה לעשות הוא להתמקד במה שיש לנו ואין לאחרים, או במילה אחת: 'הולילנד' (ארץ הקודש.( ישראל קדושה ליהדות, לנצרות וגם לאיסלאם, והמיקוד של משרד התיירות כיום הוא לשווק את ישראל כארץ הקודש. אני מקווה שהאפיפיור, שיבקר בימים אלה בארץ, יקרא למאמינים הקתולים להגיע לישראל, ואני מתכוון לעשות הכל כדי למנף את הביקור הזה. בנוסף, משרד התיירות יפעל בקרב הקהילות האוונגליסטיות ברחבי העולם כדי להגדיל את מספר המבקרים שלהן בישראל," אמר השר. מיסז'ניקוב הדגיש כי "יש מאות מיליוני נוצרים אוונגליסטים שרק צריך לשכנע אותם לבוא לכאן. ארץ הקודש, ובמרכזה ירושלים, היא המוצר התיירותי הטוב ביותר שלנו ואין לו מתחרים".
לדבריו, את כל מוצרי הלוואי שיש לישראל ניתן יהיה לשווק לצליינים שיגיעו: "אפשר להציע להם חבילות ספא, אפשר להציע להם טיולי אופניים, טראקים, וגם סיורים מדבריים לצד הסיור במסלול הדתי."
השר מיסז'ניקוב נפגש בסוף השבוע עם שר האוצר, יובל שטייניץ, והציג בפניו חלק מתוכנית העבודה של משרד התיירות וכן את צורכי המשרד שהעיקרי בהם הוא הכפלת תקציב השיווק. בשנת 2009 מוקצה למשרד התיירות תקציב של 190 מיליון שקל לשיווק, אבל המשרד רוצה תקציב של 350 מיליון שקל לשנה זו ו400- מיליון שקל לשנת .2010 "נכון שיש עכשיו משבר כלכלי בעולם, אבל זו בדיוק הסיבה שאנחנו צריכים כבר עכשיו את הכסף לשיווק. כשהעולם ייצא מהמשבר, בעוד תקופה לא ארוכה, אנחנו חייבים להיות מוכנים כדי לא לאחר את הרכבת," אמר השר.