סקר דרושים בפרסום: תעשייה בהמתנה
בחודש מאי, הדרישה לעובדים בפרסום היתה נמוכה אך יציבה. המקצוע הנדרש ביותר: תקציבאי מדיה
תעשיית הפרסום ממתינה לזמנים טובים יותר; עד אז, רמת הדרישה לעובדים מתייצבת על ממוצע נמוך יחסית לעומת שנים קודמות. כך עולה מסקר מודעות הדרושים של ADMAN - החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת.
אחרי גל צמצומים בענף, הישענות על פרילנסרים ושכירה מחדש של עובדים נחוצים, חלה ירידה בדרישה לעובדים באפריל בשל החגים. במאי ניכרה התייצבות על רמה נמוכה של חיפוש עובדים.
במאי נדרשו 51 עובדים, לעומת 21 באפריל ו-60 במרס. בניגוד למרס, שבו רוב הדרישה היתה לארט-דיירקטורים, במאי אין דרישה לבעלי מקצוע אלה. רוב הדרישה היתה לתקציבאי מדיה, ונראה כי הדרישה לקופירייטרים גדלה. סך הכל נדרשו 16 תקציבאי מדיה, 11 תקציבאים, 9 קופירייטרים ו-7 תקציבאי יחסי ציבור.
"אחרי שבאפריל נדרשו בסך הכל 21 עובדים - בגלל חופשות הפסח ויום העצמאות - היה סביר לצפות לעלייה בדרישה במאי, אך זה לא קרה", אמר מנכ"ל ADMAN, גינגי פרידמן. "הדרישה בחודש מאי היתה נמוכה אף מזאת שבחודש מרס. להערכתי, רוב העובדים נדרשו למילוי מקומותיהם של עובדים שיצאו מהענף ולא לצרכי הרחבה".