האם הממשל הסיני ימנע את מכירת האמר?
רגע אחרי שג'נרל מוטורס וטוהנגזונג הסינית הכריזו על הסכם כוונות למכירת המותג לסינים, מתעוררות שאלות בנוגע לסיכויי העסקה לצאת לפועל
האם עסקת מכירת האמר מידי ג'נרל מוטורס לסצ'ואן טנגזהונג הסינית, תיתקל בהתנגדות דווקא מצד הממשל הסיני? מקורות בממשל ואנליסטים סינים סבורים כי בניגוד לארה"ב, שם אין מכשולים משמעותיים, דווקא בסין טנגזהונג עשויה להיתקל בקשיים.
עסקת האמר עשויה לא לקבל אישור מכיוון שהממשל הסיני לא מעודד עסקים מקומיים לבצע רכישות מעבר לים, ומכיוון שבייג'ינג מעוניינת שהתעשייה והאזרחים יצרכו פחות אנרגיה, ובכלל זה בנזין. רכישת ושיווק מותג כמו האמר, עם מכוניות גדולות ובזבזניות, לא עומדים בקנה אחד עם תוכניות הממשל לחסכון באנרגיה.
האמר. האם הממשל הסיני ימנע את מכירתו?
מעבר לכך, מספר אנליסטים סבורים גם כי צמרת סין לא תאפשר לחברה ללא ניסיון בתחום, לנהל עסקים מעבר לים, במיוחד כשמדובר בהאמר, מותג בפרופיל גבוה שנחשב לבעייתי. "טנגזהונג אינה חברה גדולה ומבוססת, ועסקיה לא תואמים היטב להאמר, כך שהעסקה נראית מסוכנת", כך אמר ג'פרי וואנג, מנהל בבנק ההשקעות ביזנס-דיבלופמנט אסיה.
"מעבר לכך, רכישת האמר עשויה להיות החלטה שגויה לטווח הארוך, מכיוון שאני לא חושב שלטנגזהונג יש את היכולת או המשאבים להפוך עסק כזה לריווחי. אני לא חושב שבנקים יהיו מוכנים לממן עסקה כזו", אמר וואנג.
בתגובה לכך, אמרה דוברת סצ'ואן טנגזהונג לרויטרס כי החברה נמצאת במגעים עם בנקים להשגת מימון. לדבריה, "כפי שניתן לשער, המימון לא יכול להתקבל לפני שיש הסכם חתום (עם ג'נרל מוטורס)".
לא הרבה ידוע על חברת סצ'ואן טנגזהונג, שמבוססת בחבל סצ'ואן שבסין. החברה מייצרת רכבים לשימוש מיוחד, בעיקר לצרכי תשתיות, כמו גם רכיבים לכבישים מהירים וגשרים, וציוד מכני הנדסי כבד. טנגזהונג הוקמה בשנת 2005 בעקבות מיזוג של מספר חברות קטנות, ולפי אתר החברה, היא מעסיקה 4,800 עובדים.