שתף קטע נבחר

 

מי עושה את כל הרעש בטוויטר?

צמד חוקרים מהרווארד ניתח נתונים של מאות אלפי גולשים בטוויטר, ומצא שמדובר במיעוט קולני שמייצר את רוב התוכן (90 אחוז); עוד בדק המחקר אחרי מי עוקבים יותר: גברים או נשים?

איסתרא בלגינא קיש קיש קריא. העשירון העליון של משתמשי טוויטר אחראי על יותר מ-90 אחוז מהעדכונים המתפרסמים באתר. כך על פי מחקר שערכו סטודנטים בבית הספר לעסקים של האורוורד.

 

טוויטר הוא שירות המאפשר לפרסם עדכונים קצרים בני 140 תווים ולעקוב אחרי עדכונים של חברים. בשבועות האחרונים הוא זכה לתשומת לב בחו"ל בעקבות ניצחון של אשטון קוצ'ר מול רשת החדשות CNN - מי יגיע ראשון למליון עוקבים, ובעקבות הצטרפות של ידוענים וגופים שמפרסמים עדכונים קבועים.

 

לשם השוואה, מסבירים במחקר, ברשת חברתית רגילה עשרת האחוזים של הגולשים הפעילים ביותר אחראים ל-30 אחוזים מהתוכן בלבד. המחקר גם משווה את הנתונים לאנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה, שם 15 אחוזים מהגולשים אחראים ל-90 אחוזים מהתוכן - זאת, כאשר ויקיפדיה אינה אמורה להיות כלי תקשורת המוני.

 

שני החוקרים יצרו מדגם של 300,542 גולשים באתר, ובחנו את העדכונים שלהם בחודש מאי האחרון. עוד הם גילו כי 80 אחוזים מהם עוקבים לפחות אחרי גולש נוסף או נעקבים על ידי אחד. ברשתות חברתיות רגילות שנמצאו בשלב הזה של ההתפתחות, הם כותבים, ל-60 עד 65 אחוזים מהגולשים בלבד היה לפחות חבר אחד ברשת.

 

נשים נוקשות יותר

על פי החוקרים, אוכלוסיית טוויטר מורכבת מ-45 אחוז גברים, ו-55 אחוז נשים. מכיוון שמין הגולש לא מצויין בפרופיל, הם מסבירים כי השמות נבדקו מול מול מאגר של 40,000 שמות כדי לזהות אותם.

 

גברים ונשים עוקבים בממוצע אחרי אותו מספר של גולשים אחרים, אך לגברים יש 15 אחוזים יותר גולשים שעוקבים אחריהם. לגברים גם יש יותר יחסים הדדיים מנשים, בהם הם עוקבים אחרי מי שעוקב אחריהם. החוקרים משערים כי יתכן שנשים קצת פחות מונעות על ידי מספר האנשים שעוקבים אחריהן, ויש להן סף נוקשה יותר בנוגע להדדיות בנוגע לקשרי המעקב שלהן.

 

ברשת חברתית רגילה, הם מסבירים, רוב הפעילות נסובה סביב נשים - גברים עוקבים אחרי תוכן של נשים שהם מכירים או לא מכירים, ונשים עוקבות אחרי תוכן של נשים אחרות שהן מכירות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים