שתף קטע נבחר
 

שטראוס איבדה את מותג הקפה נמס "ג'ייקובס"

דיפלומט - חברת ההפצה הגדולה בישראל - תחל מעתה לייבא ולהפיץ את כל מוצרי המזון של קראפט בישראל. נוסף על ג'ייקובס, תייבא דיפלומט גם את קפה מקסוול, שוקולד טובלרון, שוקולד מילקה ושוקולד קוט-ד'אור של קראפט

קבוצת שטראוס איבדה את הנציגות הבלעדית והוותיקה שלה על ג'ייקובס - מותג הקפה האיכותי מתוצרת קונצרן המזון קראפט, החברה השנייה בגודלה למוצרי מזון ומשקאות בארצות-הברית, והשלישית בגודלה בעולם כולו, אחרי נסטלה ופפסיקו. מכירות ג'ייקובס בארץ נאמדות ב-20-15 מיליון שקל בשנה.

 

ב-1988 נרכשה קראפט על ידי פיליפ מוריס תמורת 12.9 מילארד דולר. ל"ממון" נודע כי ג'ייקובס יעבור לחברת דיפלומט - חברת ההפצה הגדולה בישראל, בבעלות נועם ויינמן, שתחל מעתה לייבא ולהפיץ את כל מוצרי המזון של קראפט בישראל. נוסף על ג'ייקובס, תייבא דיפלומט גם את קפה מקסוול, שוקולד טובלרון, שוקולד מילקה ושוקולד קוט-ד'אור של קראפט, שיובאו עד היום לישראל על ידי חברת סידס.

 

משטראוס ישראל נמסר בתגובה: "שטראוס הפיצה בעבור חברת קראפט את המותג ג'ייקובס בקטגוריית הקפה, אך החליטה על העברת הפצת המותג משיקולים אסטרטגיים. אנו ממשיכים בשיתוף הפעולה הפורה עם החברה בתחומי הקפה".

 

עלית תישאר עם הזיכיון למותג האג: תחליף קפה מתוצרת קראפט, שאותו מייצרת - שלא כמו את המותג ג'ייקובס - בארץ, אך מכירותיו שוליות. קפה נמס בהקפאה ג'ייקובס ממוצב כיום כקפה פרימיום מבחינת המחיר והתדמית, ונחשב מתחרה בטייסטרס צ'ויס של נסטלה, שאותו מייבאת אסם.

 

מדובר במותג משמעותי, היות שהוא תופס 7.3% ממכירות הקפה של עלית בישראל (על פי נתוני סטורנקסט ל-2008). בסך הכל תופס המותג ג'ייקובס נתח שוק של 4.8% משוק הקפה הנמס בארץ, שכולו מוערך ב-385 מיליון שקל. שטראוס לא תייבא מותג אחר במקום ג'ייקובס, אלא תמשיך לטפח את פלטיניום מתוצרתה - גם הוא קפה מיובש בהקפאה המתחרה מול ג'ייקובס.

 

הידיעה מתפרסמת במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים