שתף קטע נבחר
 

המכירות באירופה ירדו, דצ'יה ויונדאי הרוויחו

למרות ירידה של כמעט 5% בחודש מאי בשוק האירופי, בדצ'יה, יונדאי ופולקסווגן דווקא נהנו מעלייה במכירות. לדצ'יה נתח שוק זהה לניסאן

מכירות הרכב באירופה ירדו בחודש מאי בקרוב לחמישה אחוזים, אך בדצ'יה, יונדאי ופולקסווגן יכולים לנשום לרווחה, תודות לתמריצי קנייה שהעניקו כמה מדינות באירופה.

 

דצ'יה, חטיבת הרכב הרומנית של רנו, שמשווקת בישראל רק מכונית אחת (לוגאן MCV, עם סמל רנו), הכפילה את המכירות במאי למרות נפילת המכירות הכללית בשוק הרומני. כתוצאה מכך לדצ'יה יש כבר פלח שוק של 2% באירופה, זהה לזה של ניסאן. דצ'יה שילשה מכירותיה באירופה במערב אירופה, שם היא נחשבת לחלשה יותר, ומסרה קרוב ל-20,000 יחידות.


דצ'יה. המכירות הוכפלו בכלל אירופה ושולשו במערב היבשת

 

יונדאי נהנתה אף היא מצמיחה מרשימה - יותר מ-25%, ואילו פולקסווגן צמחה במעט יותר מתשעה אחוזים.

 

בניגוד לאלה, אופל, סאאב וקרייזלר - שלושה מותגים שנמצאים בכותרות בגלל מצבם הכלכלי הרעוע - סבלו בחודש מאי מצניחת מכירות. סאאב וקרייזלר איבדו 60%, ואילו אופל 10% בהשוואה למאי 2008. גם מותגי יוקרה כמו מרצדס, אודי וב.מ.וו סבלו, עם ירידות של 9% לשני הראשונים ו-15% לב.מ.וו. מותג וולוו איבד 20%, ואילו לקסוס, שמתקשה לשחזר את הצלחתה בארצות הברית גם באירופה, נפלה ב-50%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי. המכירות זינקו ב-25%
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים