שתף קטע נבחר
 

ארה"ב: לקסוס חוזרת לצמרת טבלת האיכות

קאדילק ויונדאי מזנקות לחמישייה המובילה בטבלת המותגים בעלי המכוניות האיכותיות ביותר בארה"ב, ומצמצמות את הפער מלקסוס, שחוזרת למקום הראשון עם שיפור משמעותי לעומת שנה שעברה. פורשה, שהובילה שנה שעברה, מאבדת גובה. ואיפה מאזדה וסובארו?

לקסוס משווקת את המכוניות האיכותיות ביותר - כך על-פי סקר איכות ראשונית שביצע J.D Power, הנחשב לאחד הגורמים החשובים והמשפיעים בתחום בקרת האיכות. המחקר, שמתייחס למכוניות המשווקות בארה"ב, ורלוונטי רק לשוק זה (בישראל חלק ניכר מהמכוניות של כל המותגים, אמריקנים ואחרים, שונות מאלה שנמכרות בארה"ב), בודק את מספר התקלות בהן נתקלו בעלי רכב חדש ב-90 הימים הראשונים מאז קיבלו אותו לראשונה.

 

מהסקר עולה כי בעלי לקסוס נתקלו במספר התקלות והבעיות הנמוך ביותר בתעשיית הרכב - 84 תקלות לכל 100 מכוניות בממוצע. מדובר בשיפור של 15% לעומת 99 תקלות בסקר שפורסם בשנת 2008, בו מוקמה לקסוס במקום השלישי. חטיבת היוקרה של טויוטה חוזרת בכך למקום הראשון לאחר שלוש שנים בהן הסתפקה במקומות אחרים בחמישייה המובילה.


לקסוס. שוב אלופת האיכות בארה"ב

 

לקסוס עושה זאת על חשבון פורשה, שסבלה מ-90 תקלות בממוצע - עלייה מפתיעה לעומת 87 תקלות אשתקד. עובדה זו איפשרה למותגים אחרים לצמצם את הפער. בקאדילק, חטיבת היוקרה של ג'נרל מוטורס, נרשמו 91 תקלות בממוצע ל-100 כלי רכב, שיפור של 19% לעומת 113 בשנה שעברה. יונדאי מרשימה אף היא, וממוקמת רביעית עם 95 תקלות, שיפור של 17% (114 תקלות) שהקפיץ אותה מהמקום ה-13 אשתקד. את החמישייה המובילה סוגרת הונדה, עם 99 תקלות, שיפור של 10% לעומת 110 אשתקד.

 

הסקר של J.D Power בוחן מכוניות מהיום בו נמסרו ללקוח, ובמשך 90 יום. לדברי עורכי הסקר, הוא מאפשר חיזוי מדויק למדי של האמינות העתידית (שגם אותה בודק הגוף בסקר נפרד) אותה יציגו מכוניות חדשות. בסקר נכללות תקלות המסווגות לפי שני סוגים עיקריים - בעיות בתכנון (הנדסת אנוש לקויה ותפעול מסורבל של פקדים, למשל), ותקלות וכשלים מכניים או חשמליים.

 

תמונת מצב מעודדת: התעשייה משתפרת

ב-J.D Power מעודדים מאוד מהשיפור שרושמת תעשיית הרכב כולה במספר התקלות. לפי הממוצע הכולל, מספר התקלות ירד ב-8%, מ-118 ל-108

תקלות בממוצע. שיפור טוב יותר נרשם על-ידי שלוש היצרניות האמריקניות, ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר, שמותגיהן סבלו מ-10% פחות תקלות בממוצע - 112 לעומת 124 אשתקד.

 

לדברי הסוקרים, השנה ניכר שיפור מעודד גם באיכות שמציגות מכוניות חדשות לחלוטין. לדבריהם, בניגוד לשנים קודמות, מכוניות חדשות שרק הגיעו לשוק הצליחו בחלק מהמקרים להתעלות באיכותן על מכוניות ותיקות, זאת בניגוד למגמה בשנים קודמות. זאת, למרות שחלק מן התקלות בשלבי הפיתוח מתגלות רק לאחר ייצור כמות מסוימת של מכוניות או לאחר תלונות של לקוחות.

 

מפעלי טויוטה - הכי מוצלחים

על-פי ה-J.D Power, המפעל שמייצר את המכוניות האיכותיות ביותר שנמכרות בארה"ב, הוא מפעל היגאשי-פוג'י של טויוטה ביפן. מפעל זה מייצר את הקורולה ואת ה-SC של לקסוס - ולמכוניות שיוצרו במפעל זה 29 תקלות בממוצע בלבד. במקום השני ניצב עוד מפעל של טויוטה, הפעם פוג'ימטסו ביפן, שמייצר את הפריוס שסבלה מ-30 תקלות בממוצע בלבד. המפעל השלישי בטיבו המייצר עבור אמריקה אף הוא של טויוטה - מפעל קיושו שביפן, ממנו מגיעות לאמריקה לקסוס IS ,ES ו-RX, וטויוטה היילנדר. מכוניות שיוצרו במפעל זה סבלו מ-34 תקלות לכל 100 כלי רכב בממוצע.


כמה תקלות ל-100 כלי רכב?

כמה תקלות ל-100 כלי רכב?
המותג תקלות בממוצע המותג תקלות בממוצע
1. לקסוס 84 19. ביואיק 117
2. פורשה 90 20. אודי 118
3. קאדילק 91 -. פונטיאק 118
4. יונדאי 95 -. סיון 118
5. הונדה 99 -. וולוו 118
6. מרצדס 101 24. סאטורן 120
-. טויוטה 101 25. מאזדה 123
8. פורד 102 26. לינקולן 129
9. שברולט 103 27. סובארו 130
-. סוזוקי 103 28. דודג' 134
11. אינפיניטי 106 -. יגואר 134
-. מרקורי 106 30. מיצובישי 135
* ממוצע התעשייה 108 31. קרייזלר 136
13. ניסאן 110 -. האמר 136
14. אקורה 111 33. ג'יפ 137
15. ב.מ.וו 112 34. סאאב 138
-. קיה 112 -. סמארט 138
-. פולקסווגן 112 36. לנד רובר 150
18. GMC 116 37. מיני 165

הטבלה מתייחסת למכוניות חדשות המשווקות בארה"ב. הדגמים בישראל עשויים להיות שונים בעיצוב, במפרט הטכני ובאבזור

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה. רק במקום 25
מיני. במקום האחרון והלא מכובד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים