שתף קטע נבחר

איגוד חדש: מתווכי יבוא אישי

מתווכי הייבוא האישי החליטו למסד את פעילותם, והודיעו על הקמת איגוד. המטרה - ייצוג מול הממשלה ופעילות למען שיפור תדמית הענף

מתווכי הייבוא האישי לרכב, עיסוק חסר מעמד חוקי או מוכר בענף הרכב, החליטו להתמסד. בימים אלה מוקם "איגוד יועצים ונותני שירות בתחום יבוא אישי של כלי רכב", המאגד בינתיים 10 גופים וחברות העוסקים בתחום הייבוא האישי לרכב: "K&G", "יבוא אישי ישיר", "הינומה מוטורס", "איי.בי.סי", "סיטי מוביל", "סי קלאס", ו"טראנס קאר", ובנוסף שלוש חברות שעיסוקן עמילות מכס ושילוח ימי.

 

האיגוד נרשם כבר כעמותה, וממתין רק לאישור הממונה על ההגבלים העיסקיים לרישום שמו, זאת לאחר שאישור עקרוני להקמתו כבר ניתן. עם קבלת האישור תערך אסיפת חברים ותבחר הנהלה. אורי גולן הכהן, מיוזמי האיגוד החדש, אמר כי מטרת הארגון היא לשקם את תדמית הענף, וליצור ערוץ הידברות מקובל וישיר מול גופים ממשלתיים.


אילוסטרציה

 

"התדמית של הענף כיום היא שמרבית העוסקים בו, הם 'מפרי חוק' הפועלים מאחורי גבם של הצרכנים. בעוד שבפועל, המציאות שונה לגמרי". לדבריו, בכל שנה נמכרים בישראל כ-2,600 כלי רכב בייבוא אישי.

 

נראה כי אחת הפעולות הראשונות של האיגוד החדש תהיה מול משרד התחבורה, שמערים באחרונה קשיים בירוקרטיים על יבוא אישי של רכב לישראל. לטענת המתווכים, המשרד אינו עומד בדרישות חוק צו יבוא חופשי, המחייב לספק רשיון יבוא תוך 14 יום מתאריך הגשת הבקשה. לטענת המתווכים, הטיפול בבקשותיהם נמשך כיום עד ארבעה חודשים ללא כל הצדקה.

 

עוד מבקשים המתווכים לבטל את התקנה המטילה "קנס" של 3% מערכו של הרכב המגיע בייבוא אישי, עוד לפני קבלת הרשיון. לדבריהם, כל מטרתה של תקנה זו היא להקשות על אזרחים המבקשים לייבא רכב בייבוא אישי. יש לציין כי קנס זה אינו מוטל על מוצרים אחרים המגיעים לארץ בייבוא אישי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים