סליבפייס: אמנות על הפנים
הלהיט החדש-ישן בקרב חברי קהילת טוויטר-יוטיוב-פליקר-ושות' הבינלאומית: הסליבפייס. קליפים מצולמים עם עטיפות תקליטים על הפנים. רפי ברבירו, ובנות תחרות מלכות היופי 2009, יצאו לברר
אם אתם נכנסים לחנות תקליטים ורואים אנשים מנסים להתאים בין עטיפת תקליט לפרצוף בן אדם, אל תמהרו להתקשר למוסד למשוגעים. מדובר בתופעת ה–SleeveFace, או בעברית "פני עטיפה". ברגע שמתאימים בין העטיפה לפרצוף, מצלמים את התוצאה, מעלים לפליקר, פייסבוק, לטוויטר, הופכים את זה לקליפ ומחכים שהשיגעון של הסליפייס ישתלט על המדינה.
אחד הראשונים שהתחיל עם התופעה בארץ הוא השדרן לאון פלדמן, שצילם יום אחד במצלמת המכשיר הסלולרי שלו את חבריו מההרכב "רדיו טריפ" עם עטיפת האלבום של ג'ון לנון ויוקו אונו מ-1980 על פרצופם. התמונה הפשוטה הפכה לעטיפת אלבומם ופורסמה לאחר מכן ברחבי העולם ואף בספר המאגד תמונות סלייבפייס. הפקות אופנה, והרכבים כמו Archimède הצרפתי מיד קפצו על התופעה הטרייה. אפילו הטי-מרקט הישראלי עשה טייק אוף מושקע והרשת התמלאה בסרטונים המסבירים את השיגעון.
סליבפייס תוצרת עצמית
אם החלטתם להישאב לתופעה קבלו כמה טיפים. אחרי שבחרתם בעטיפות המתאימות. חשוב לשים לב למספר דברים לפני שמצלמים.
פרספקטיבה: לפעמים יש להעמיד את העטיפה רחוק מהפרצוף כדי להתאימה לגוף של הבן אדם המצולם.
אקססוריז: נסו להתאים את הבגדים שלכם שיתאימו לעטיפה או שאל תלבשו בכלל בגדים.
קונטקסט: נסו להתמזג עם הסביבה וחפשו לוקיישנים שהכי קרובים לתמונה.
ואיך יודעים שתופעה היא תופעה? ברגע שישנם אירועים ומסיבות קונספט לדבר נשאר רק להמתין מי תהיה החברה המסחרית הראשונה, שתעשה מזה פרסומת בטלוויזיה. בשישי הקרוב תתקיים מסיבת הסליבפייס הראשונה בישראל באוזן בר בתל אביב, בה גם יושק הספר SleeveFace, המאגד את התמונות הכי טובות מהז'אנר. בנוסף יהיו הופעות ותקלוטים של רדיו טריפ, אבירי השולחן העגול ויהיה הפנינג צילומים, אז תביאו עטיפות תקליטים מהבית.
שלום ואריק (צילום: בן פלחוב)