שתף קטע נבחר
 

התקלות ברכבת - "בגלל מלחמת כנופיות"

מקורות ברכבת ישראל: עובדים בחברה מנסים להביא לפיטורים של עמיתיהם, וגורמים לתקלות יזומות במערכי הרכבות. לדבריהם, זו הסיבה לכשלים בתאורה ובמיזוג הרכבות ולשיבושי תנועה. מקור ברכבת: "האנדרלמוסיה נגרמת בגלל מלחמת כנופיות של סמנכ"לים". רכבת ישראל: "ההאשמות חמורות מאוד". משרד האוצר: "נפנה למבקר"

מלחמת כנופיות ברכבת ישראל? עובדים בחברה טוענים כי מאבקי כוח בין סמנכ"לים גורמים לשיבושים בתנועת הרכבות ולבעיות תפעוליות. ביום שלישי בבוקר, התעכבו שתי רכבות נוסעים באזור חיפה לאחר שקטר נתקע למשך 45 דקות בצומת מסילות, הנקרא "מסוט". מה שנוסעי הרכבות לא ידעו, הוא כי האירוע לא היה מקרי: בשיחות עם ynet, מספרים היום (ה') עובדים ברכבת כי לאחרונה אירעו מספר תקלות שנגרמו במכוון על-ידי קבוצות עובדים, המנהלות ביניהן מאבקי כוח פנימיים. לדברי העובדים, הרקע למאבקים הוא סכסוך בין שני סמנכ"לים ברכבת, המנסים לגרום האחד לפיטורי האחר. מאבקים אלה, כך אומרים מקורות ברכבת, מובילים לעתים לשיבושים בתנועת הרכבות ולפגיעה בציבור הנוסעים.

 

 

ל-ynet גם נודע כי אחד מבכירי ועד העובדים של הרכבת, החל היום להחתים עובדים על טפסי הצטרפות למפלגת הליכוד. לדברי אחד העובדים שהיו במקום, "הוא (הבכיר בוועד, ש.ה) מסביר לכולם שההנהלה היום לא טובה לעובדים, ובגלל זה צריך לתת לשר התחבורה החדש, ישראל כץ (חבר הליכוד), להבין שיש כוח ברכבת".


עובדי רכבת: יש תקלות הנגרמות בגלל מעשים מכוונים (צילום: משה מילנר, לע"מ)

 

הרכבת: "האשמות חמורות"; האוצר: "נפנה למבקר"

בתגובה לטענות אומרים היום ברכבת ישראל ל-ynet כי "מדובר בהאשמות חמורות מאוד. לאור פניית ynet, בכוונתנו לבדוק את הטענות ואת האירועים". על-פי הערכות, הוכחת כוונת זדון בחלק מהמקרים תהיה קשה, וזאת לאור היתכנותן של בעיות תפעול גם בזמן שגרה.

 

מרשות החברות הממשלתיות נמסר ל-ynet באמצעות דוברות משרד האוצר, כי החתמת עובדים להצטרפות למפלגה אסורה על-פי חוק: "לפי חוק בחירות (דרכי תעמולה), בהתאם לסעיף 2א, שחל אף מחוץ לתקופת בחירות, יש איסור שימוש בקשר עם תעמולת בחירות בנכסים של חברה ממשלתית. אם אכן הדברים נכונים, אנו רואים זאת בחומרה". במשרד האוצר הוסיפו כי ייפנו למבקר רכבת ישראל, על-מנת שיבדוק את הנושא. 

 

למה נסעה הרכבת בלי מזגן?

מקורות ברכבת מקשרים מספר מקרים שאירעו לאחרונה למאבקי הכוח של עובדי החברה. כך למשל, לפני כעשרה ימים, נדרשו נוסעי רכבת בקו בין תל-אביב ונהריה לשבת בחושך לאורך מרבית הנסיעה, ואף נאלצו להתמודד עם חום מעיק, עקב תקלה במערכת המיזוג. אלא שלדברי מקור ברכבת, התקלה אירעה כתוצאה מפעולה מכוונת של עובדים, וזאת כחלק ממאבק שמנהל אחד הסמנכ"לים של החברה נגד סמנכ"ל אחר. יש לציין כי מקורות ברכבת ישראל טוענים כי לאחרונה אירעו מספר מקרים נוספים, שבהם נסעו רכבות ללא חשמל וללא מיזוג.

 

"לא יכול להיות כזה דבר", אומר ל-ynet עובד ותיק בחברה, המכיר היטב את נוהלי התפעול של הרכבות. "מה זה לנסוע בלי חשמל? אין - ולא יכול להיות - מצב כזה. זו בעיה שאפשר לפתור בקלות. אבל זה חלק מהאנדרלמוסיה בחברה, שנגרמת בגלל מלחמת הכנופיות של הסמנכ"לים". עובד אחר מסביר כי על-פי הערכות, הסיבה ל"תקלה" הייתה מילוי כמות קטנה מדי של דלק בקרון הכוח של הרכבת - דבר שייתכן כי נעשה בכוונתה תחילה.

 

"זה כמו אינתיפאדה"

על-פי עדויות שהגיעו ל-ynet, השיבושים השונים בתפעול הרכבת החלו כבר לפני מספר חודשים. יש אף מי שאומר כי מאז עזיבתו של שאול עוקיש, יושב הראש המיתולוגי של ועד עובדי הרכבת, החלו מאבקי כוח בין קבוצות עובדים שונות, שבחלק מהמקרים גורמות לשיבושים בתנועת הרכבות. "זה כמו עדר בלי רועה היום", אומר מקור בחברה. "בשיא הכנות - שאול עוקיש, עם כל הנזק שגרם לרכבת, אולי עדיף היה שיישאר. כך לפחות החברה הייתה נשארת שלמה".

 

"זה כמו אינתיפאדה", אומר ל-ynet מקור בכיר. "כל עובד עושה מה שהוא רוצה, וכל אחד מחובר לאיזו מאפיה של סמנכ"ל. חלק מהעובדים תומכים בסמנכ"ל אחד, אז הם עושים דברים כדי לגרום למנכ"ל לחשוב שאי אפשר בלעדיו. אחרים מתנגדים לסמנכ"ל הזה - ולכן הם עושים דברים שיגרמו למנכ"ל להעיף אותו. זה ממש כמו מלחמת כנופיות".

 

עובד אחד מספר ל-ynet כי מאבקי הכוחות הפנימיים גורמים לפגיעה חמורה בנוסעים ובעובדים: "בכל פעם שאנחנו מגיעים לתהום, ואני חושב שאי אפשר לרדת נמוך יותר, אני מגלה שטעיתי. המלחמות האלה בין הסמנכ"לים פוגעות בכולם - גם בנוסעים, וגם בעובדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שר התחבורה, ישראל כץ. בכיר בוועד רוצה שיידע שברכבת יש כוח פוליטי
צילום: ניב קלדרון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים