שתף קטע נבחר
 

נחתם: בוימלגרין מוכר את אזורים תיירות לפתאל

העיסקה תזרים לקופות של אזורים ובוימלגרין 270 מיליון שקל - אבל בוימלגרין יוצא ממנה בהפסד של 55 מיליון שקל. דוד פתאל ל"כלכליסט": "יקח לנו שנה להטמיע את המלונות"

ביומלגרין מכניס כסף חדש לקופה. חברת אזורים ובוימלגרין הודיעו הבוקר (ד') על מכירת חברת הבת אזורים תיירות למלונות פתאל. המכירה תתבצע בסכום של 270 מיליון שקל - כשמתוך סכום זה יועברו 202.5 מיליון שקל לאזורים ו-67.5 מיליון שקל לבוימלגרין. הקונים ייקחו על עצמם את כל ההתחייבויות של אזורים תיירות. על העיסקה דווח לראשונה ב"כלכליסט" וב-ynet.

 

בעקבות העסקה צפויה החברה לרשום הפסד של כ-55 מיליון שקל אשר יירשם בתוצאות של החברה ברבעון השני של שנת 2009. עם זאת, לאחר הרכישה תוכל אזורים להפחית אשראי של 700 מיליון שקל ממצבת ההתחייבויות שלה.

 

מימון העסקה יעשה באמצעות הקצאת 10% נוספים מחברת מלונות פתאל לחברת הביטוח מגדל, והגדלת חלקה בחברת המלונות של פתאל ל-20% מהחברה.

 

מדובר בשני בתי מלון באילת - מוריה פלאזה אילת (לשעבר שרתון אילת) ו-50% ממלון הרודס אילת, שניים בים המלח - מוריה פלאזה ים המלח (לשעבר שרתון מוריה ים המלח), מוריה קלאסיק ים המלח (לשעבר נובוטל ים המלח), שלושה בירושלים - גני מוריה ירושלים, פלאזה ירושלים (לשעבר שרתון פלאזה ירושלים) ומוריה קלאסיק ירושלים (לשעבר נובוטל ירושלים) שניים בטבריה – מוריה פלאזה טבריה (לשעבר שרתון טבריה), גני מוריה טבריה, שניים בתל אביב – מוריה פלאזה תל אביב (לשעבר שרתון מוריה תל אביב), 33% משרתון סיטי טאוואר, ומלון מרקיור בבת- ים.

 

מלון מג'יק פלאס אילת של רשת פתאל

המלונות שנרכשו לא יישארו תחת המותג שרתון, אשר הודיעה על התנתקות מהמלונות בחודש יוני, אלא יוכנסו תחת אחד ממותגי רשת פתאל.

 

דוד פתאל: "לאחר 8 חודשים של משא ומתן הצלחנו לסיים את רכישת החברה בעסקה מורכבת. אני שמח מאוד וחושב שלמלונות הנרכשים עתיד גדול. כמאמין בתיירות בישראל – אני משוכנע כי מלונות אלה יוסיפו עוצמה ורווחיות למלונות פתאל. חלק מהמלונות הינם מהיפים ומהטובים בישראל". לאחר העסקה יהיו ברשת 30 בתי מלון מתוכם 18 בבעלות החברה".

 

הרשת מעסיקה בישראל 3,500 עובדים, ובשנת 2008 עמד מחזור המכירות שלה על כ-850 מיליון שקל.

 

מגדל הזרימה 66 מיליון שקל לרשת פתאל

 

חברת מגדל רכשה 10% נוספים מרשת פתאל כדי לממן את עיסקת רכישת המלונות מאזורים. ל"כלכליסט" נודע, כי מגדל השקיעה 66 מיליון שקל בהזרמה לתוך חברת המלונות של פתאל, לפי שווי של 730 מיליון שקל אחרי הכסף. ההקצאה הקודמת, לפני כשלוש שנים, של 10% מהמלונות היתה לפי שווי של 620 מיליון שקל. העיסקה נחתמה במשרדי עו"ד גורניצקי כשעורכי הדין מורי מטלון, כפיר ידגר וליאור פורת ממשרד עו"ד גורניצקי מייצגים את פתאל. יורם טורבוביץ', היו"ר החדש של אזורים, נכח במקום ובירך.

 

"הזדמנות שאנחנו יכולים לעמוד בה"

 "היתה פה הזדמנות של חברה עם נכסים מצויינים במחיר שאני חושב שאנחנו יכולים לעמוד בו", אמר הבוקר פתאל בתגובה ראשונה ל"כלכליסט". "אני מאמין מאד גדול במלונאות, בתיירות ובמדינת ישראל, כי מי שלא מאמין במדינה לא עושה בה עסקים".

 

למרות המשבר?

 

"אנחנו מצליחים לצלוח את התקופה הקשה באופן יפה ועושים זאת ע"י שמירה על רמת הוצאות סבירה ופעולות שיווקיות".

 

תחת איזה מותג תכניס את המלונות?

 

"מרבית המלונות יהיו תחת המותג ליאונרדו".

 

איך היה המו"מ?

 

"ארוך וקשה. ניהלתי אותו יחד עם שני אנשים יקרים שעובדים איתי, עופר רפיח הממונה על מיזוגים ורכישות בחברה ושחר עקה, סמנכ"ל הכספים. הכניסה של שמואל סלבין ויעקב סיסו למו"מ בחודש וחצי האחרונים, זירזה את המו"מ והביאה את העיסקה".

 

מה השאיפות שלכם?

 

"לקלוט את ההמלונות בהצלחה, ליישר אותם ארגונית וניהולית כדי שיהיו רווחיים. עד אז לא נעסוק בשום דבר אחר. יקח לנו שנה להטמיע את המלונות".

 

עורך הדין מוריאל מטלון, השותף המנהל של משרד גורניצקי ושות' ועורכי הדין ליאור פורת ואלית אלקון מי-טל ממשרד גורניצקי ושות' ייצגו את פתאל בעיסקה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קרייזלר
שעיה בוימלגרין
צילום: דנה קרייזלר
מומלצים