שתף קטע נבחר

להיות או לחדול: יגואר חושפת XJ חדשה

המכונית שמסמלת יותר מכל את מורשת יגואר, עוברת מהפכה: לראשונה מאז הוצגה בשנות ה-60, יש לה עיצוב חדש ומודרני. האם היא תציל את המותג?

זה לקח יותר מ-40 שנה, אבל ליגואר XJ יש סוף-סוף עיצוב חדש לחלוטין. יצרנית מכוניות היוקרה הבריטית חשפה בלונדון בסוף השבוע את הדור החדש של מכונית הפאר הגדולה והיקרה ביותר שלה, שמסמנת הפעם מהפכה של ממש. העיצוב נטש את הקו המוכר של יגואר, ומהשמרני ביותר שודרג לאחד העיצובים הנועזים בקטגוריה.

 

 

מול מתחרות כמו ב.מ.וו סדרה 7, לקסוס LS ומרצדס S קלאס, יגואר מציגה עיצוב ספורטיבי וייחודי. זה מתחיל בסבכה גדולה עם יחידות תאורה קטנות יחסית, ממשיך בגג זכוכית גדול, ומגיע לקורה אחורית שחורה ורושם המזכיר מכונית קופה מסוגננת. נדמה כמי ביגואר שאבו השראה לא רק מפלח מכוניות הפאר, אלא גם מתת הקטגוריה הספורטיבית, שהמכונית הבולטת בה היא מזראטי קווטרופורטה.

 

יגואר תציע את ה-XK בשתי גרסאות מרכב: הרגילה מציגה בסיס גלגלים של 303 ס"מ ואורך של 512 ס"מ, לארוכה בסיס גלגלים של 316 ס"מ ואורך כללי של 525 ס"מ. בשני המקרים נתוני הרוחב (189 ס"מ) והגובה (145 ס"מ) זהים, וכך גם נפח תא המטען - 520 ליטר.

 

 

בתא הנוסעים, יגואר משלבת מוטיבים קלאסיים ומודרניים. מחד, היא מבטיחה שימוש בעור ועץ מהאיכות הגבוהה ביותר שהציעה אי פעם. ומנגד, תצוגות דיגיטליות מתקדמות הכוללות לוח מחוונים דיגיטלי שניתן להתאמה, ומסך מגע מרכזי שמציג מידע רלוונטי לנהג, ובו זמנית סרטים ומוזיקה לנוסע - בלי שיפריעו אחד לשני. בורר ההילוכים האלקטרוני של יגואר, שמתרומם בזמן ההנעה ושהוצג לראשונה ב-XF, מגיע גם ל-XJ ומשלים את הרושם המודרני.

 

לרושם הזה יסייע גם המפרט הטכני. ל-XJ מרכב אלומיניום עם משקל עצמי נמוך יחסית - 1,773-1,915 ק"ג בהתאם לגרסה. למעשה, רק אודי A8 מציגה משקל עצמי נמוך יותר באחת מגרסאותיה. ל-XJ יש גם מתלי אוויר מתכווננים, בקרת שיוט אדפטיבית שיודעת לבלום אם התנועה מלפנים מאיטה, וחיישנים המתריעים מפני קרבה מסוכנת לרכב הנמצא לידכם.


 

אבזור המותרות יכלול, בין היתר, מערכת שמע מתוצרת Bowers & Wilkins, עם 20 רמקולים ועוצמה של 1200W. מערכת זו תכלול כונן קשיח שמאפשר להוריד מוזיקה מהנגן ולשמור אותה במכונית. כמו כן, ניתן יהיה להזמין מערכת בידור הכוללת גם שני מסכי LCD ליושבים מאחור.

 

היצע המנועים של ה-XJ החדשה מוכר מדגמי יגואר ולנד רובר אחרים, וכולל יחידת בנזין בנפח 5.0 ליטר, עם הספק של 385 כ"ס ו-52.5 קג"מ. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת על 8.7 ק"מ לליטר, ופליטת פחמן דו-חמצני על 269 גרם לק"מ בממוצע.


 

גרסה חזקה יותר של מנוע זה, עם מגדש על, תספק 470 כ"ס ו-58.6 קג"מ. היא מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.2 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק? 8.3 ק"מ לליטר, ופליטת CO2 עומדת על 289 גרם.

 

מי שיחפוץ בדגם חזק עוד יותר, יוכל להזמין את ה"סופר-ספורט", הגרסה המהודרת והחזקה ביותר של ה-XJ. היא עושה שימוש באותו מנוע V8 עם מגדש על, אך מספקת 510 כ"ס ו-63.7 קג"מ. הביצועים מרשימים: 4.9 שניות בלבד מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית שמוגבלת ל-250 קמ"ש. נתוני תצרוכת הדלק וזיהום האוויר זהים לגרסת ה-470 כ"ס.


 

מנגד, מי שירצה דגם חסכוני יותר - כלומר, מרבית הלקוחות באירופה - יוכל לבחור במנוע טווין-טורבו דיזל עם שישה צילינדרים. יחידת הכוח, בנפח 3.0 ליטר, מספקת 275 כ"ס ו-61.1 קג"מ כבר ב-2,000 סל"ד. הביצועים נאים: 6.4 שניות ל-100 קמ"ש, 250 מרביים. תצרוכת הדלק הממוצעת ופליטת ה-CO2 עומדות על 14.3 ק"מ לליטר ו-184 גרם בהתאמה.

 

ה-XJ החדשה תשווק בישראל משנת 2010 - בגרסאות הבנזין בלבד. בשלב זה עדיין לא ידוע מה יהיה מחירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יגואר XJ
תא הנוסעים מלפנים
הספסל האחורי
מאחור. עיצוב ייחודי
סביבת הנהג. לוח מחוונים וירטואלי שניתן להתאמה
מלמעלה. גג זכוכית גדול
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים