שתף קטע נבחר

אירופה: שוק הרכב התעורר בזכות הגריטה

תוכניות הגריטה שהנהיגו מדינות שונות באירופה, סייעו לבלימת ירידת המכירות הגדולה שנרשמה השנה, כפי שמעידים נתוני המכירות של חודש יוני. מדינות נוספות שוקלות להפעיל תכנית דומה

מכירות הרכב החדש באירופה עלו ב-2.4% ביוני, תודות לתוכניות גריטה במספר מדינות ביבשת. מדובר בעלייה ראשונה זה 14 חודשים בתעשיית הרכב, כך על-פי נתונים שמפרסמת ה-ACEA, התאחדות יצרניות הרכב האירופיות.

 

 

הירידה החדה במכירות רכב החלה בחודש מאי 2008, כאשר ביוני אותה שנה נרשמה ירידה של כמעט שמונה אחוזים לעומת יוני 2007. בחודש המקביל השנה, נמכרו 1.46 מיליון כלי רכב, עלייה של 2.4% מיוני 2008. בששת החודשים הראשונים של השנה נרשמת באירופה עדיין ירידה בשיעור של 11%. נתונים אלה מתייחסים ל-27 מדינות האיחוד, ולמדינות התאחדות הסחר החופשי באירופה - אך אינם כוללים את קפריסין ומלטה.

 

במצטרפות הטריות לאיחוד האירופי, המכירות צנחו ביוני ביותר מרבע, למעט צ'כיה וסלובקיה שנהנו מעליית מכירות - 18% ו-57% בהתאמה. במערב אירופה, המכירות עלו בחודש השישי של השנה בכמעט חמישה אחוזים. מרבית המדינות עם תמריצי קנייה (תוכניות גריטה המעניקות כסף למי שמחליף רכב ישן בחדש), נהנו מעלייה במכירות.

 

גרמניה למשל, זינקה ב-40.5%, איטליה ביותר מ-12% וצרפת בשבעה אחוזים. מדינות שתוכנית הגריטה שלהן רק החלה, נהנו מבלימת הירידות, אך עדיין סבלו ממכירות נמוכות מבשנה שעברה. בריטניה וספרד למשל, ירדו בכמעט 16%. עם זאת, ב-ACEA מעריכים כי ללא תוכניות הגריטה, היו נרשמות ירידות חדות יותר בשווקים אלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכירות הרכב בגרמניה זינקו ביותר מ-40%
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים