סערה בעולם הרכב: מנכ"ל פורשה פוטר לאלתר
הניסיון היומרני להשתלט על פולקסווגן, עלה ליו"ר פורשה, ונדלין וידקינג, בכסאו. יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית הודיעה כי הוא עוזב את תפקידו לאלתר, יחד עם סמנכ"ל הכספים של החברה
אין הפתעות. החזקים והגדולים מנצחים, הקטנים והחלשים יותר, מפסידים. יצרנית מכוניות הספורט פורשה, אשר פתחה במהלך יומרני במיוחד להשתלטות על קונצרן הענק פולקסווגן, הפסידה כנראה סופית. והראשון לשלם את מחיר הכשלון שעולה ליצרנית הקטנה בסכומי עתק הוא אדריכל המהלך, היו"ר ונדלין וידקינג בן ה-56. האיש החזק בחברה הקטנה יחסית, עד לא מזמן סמל להצלחה אדירה בעולם הרכב, יעזוב באופן מיידי את תפקידו לאחר 16 שנים, שהאחרונה בהן הייתה סוערת במיוחד.
- פורשה זועמת: פולקסווגן מנסה לסחוט אותנו
וידקינג היה מהמתנגדים הבולטים למכירת פורשה לפולקסווגן, ועמד מאחורי המלחמה העזה מול קונצרן הרכב הגדול באירופה. וידקינג, יחד עם סמנ"כל הכספים בחברה, הולגר הארטר, תכננו להגדיל את מניות פולקסווגן שבשליטת פורשה, ואף הצליחו בכך. בשלב מסוים היו בידי פורשה למעלה מ-50% ממניות פולקסווגן הענקית. אלא שמחיר רכישת המניות הכניס את פורשה לחובות עתק בסך למעלה מ-10 מיליארד יורו.
בד בבד עם הצטברות החובות, נכנס שוק הרכב לתקופת המיתון הקשה לה אנו עדים כעת, ומכירות היצרניות צנחו. וידקינג נאלץ לפנות למקורות מימון, כדי לשמור על פורשה - עד לתחילת ניסיון ההשתלטות יצרנית רווחית ומושא לקנאה בקרב יצרניות אחרות - בחיים. היו"ר פנה לא רק לבעלי פורשה בבקשה לכסף, אלא החל לחפש מקורות מימון חיצוניים, כמו למשל קאטאר.
כדאי להזכיר כי יחסי העבודה בין פורשה לפולקסווגן היו טובים למדי לפני תחילת המהלך. היצרניות חלקו למשל ייצור רכב פנאי סופר-מצליח בדמות פורשה קאיין ופולקסווגן טוארג. בשני המקרים מקובר בהצלחה שיווקית אדירה, לא פחות. התנגדותו של האיש החזק בפורשה לרכישת היצרנית על-ידי הקונצרן הגדול, הפכה את יחסי העבודה לבלתי אפשריים, ולבסוף הייתה כנראה זו שהכריחה את בעלי פורשה להראות לו את הדרך החוצה.
ועוד פרט אחד קטן בנושאי פיננסים. משכורתו השנתית של וידקינג עמדה על 0.9% מסך רווחי החברה לפני מיסים. ב-2008 עמדו אלה על 8.57 מיליארד יורו, ולכן הכניס היו"ר לחשבון הבנק שלו לא פחות מ-77 מיליון יורו - כ-425 מיליון שקל, או כ-1.2 מיליון שקלים לכל יום עבודה, כולל סופי שבוע וחגים...