תעודת הזהות אבדה? עכשיו תשלמו הרבה יותר
עקב הביקוש הרב לתעודות זהות חדשות, החליטו במשרד הפנים "לחנך" את הציבור. איבדתם את התעודה בפעם השנייה תוך חמש שנים? המחיר עולה מ-100 ל-200 ש"ח. הוצאת אישור פרטי רישום למתחתנים, שניתנה בחינם, תעלה כעת 50 ש"ח
איבדתם תעודת זהות בפעם שנייה? מתחתנים וזקוקים לאישור פרטי רישום ממשרד הפנים? שימו לב: המחירים עולים. ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה בצהריים (יום ג') שורת התייקרויות בתעריפי שירותי מנהל האוכלוסין במשרד הפנים. השינוי במחירים נכנסים לתוקפם לאלתר.
כך לדוגמא, אם תזדקקו לתעודת זהות חדשה עקב אובדן או גניבה יעלה השירות 100 שקלים.
אך אם בתקופה של חמש שנים יקרה הדבר פעם נוספת - יעלה מחיר ההנפקה ל-200 שקלים ול-300 שקלים בפעם השלישית. עד-כה נדרשו אזרחים שביקשו להנפיק תעודות זהות מחדש לשלם את האגרה המקורית - 100 שקלים.
התייקרות שירותי מנהל האוכלוסין באים לנוכח הביקוש הרב לתעודות זהות חדשות. זאת, במטרה "לחנך" את הציבור להקפיד על שמירה נאותה של התעודות. יצויין כי דרישתו המקורית של משרד הפנים הייתה שהנפקת תעודת זהות בפעם השנייה והשלישית תעלה 300 ו-500 שקלים בהתאמה - נדחתה.
בנוסף, דחתה הוועדה את הבקשה להטיל את האגרות המוגדלות גם במקרים של גניבת תעודת הזהות. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), אמר כי בניגוד לאובדן או השחתה "גניבת תעודת הזהות איננה באחריות האזרח ולכן הוא אינו צריך לשלם את התעריף המוגדל עבור תעודה חדשה".
ועדת החוקה דחתה גם את בקשת משרד הפנים להטיל אגרה בסך 15 שקלים על הנפקת העתקים לתעודות מקוריות אחרות, כמו תעודת פטירה או תעודת לידה. הנפקת ספח חדש לתעודת הזהות במקום ספח שאבד, הושחת או נגנב תהיה גם היא פטורה מתשלום.
לעומת זאת, אם החלטתם להתחתן ואתם זקוקים לאישור פרטי הרישום שלכם במרשם האוכלוסין - תשלמו מעתה 50 שקלים עבור שירות שניתן עד-כה בחינם. גם קבלת תעודת רישום ממרשם האוכלוסין, שירות שניתן עד-כה חינם אין כסף, יעלה מעתה 15 שקלים. מחירה של בקשת איתור שם או כתובת לא ישתנה - 15 שקלים לכל בקשה.