סוזוקי חושפת קיזאשי ומכוונת לפולקסווגן פאסאט
סוזוקי נכנסת לפלח המשפחתיות הגדולות, כשעל הכוונת פולקסווגן פאסאט, הונדה אקורד וטויוטה קאמרי. אלינו היא תגיע בתוך כשנה
סוזוקי חשפה קיזאשי (Kizashi), משפחתית גדולה חדשה שתתחרה בארה"ב בטויוטה קאמרי והונדה אקורד. לכשתגיע לאירופה, יחכו לה שם יריבות קשות לא פחות - פולקסווגן פאסאט ופורד מונדיאו למשל. זוהי פעם ראשונה בה סוזוקי מתחרה בפלח השוק של משפחתיות גדולות, כשהמטרה היא לשדרג את תדמית המותג, שמתמחה בעיקר במכוניות קטנות ורכבי שטח קומפקטיים. לישראל הקיזאשי צפויה להגיע בתוך כשנה, ולאחר שתוצג הגרסה האירופית.
ראשיתה של הקיזאשי בשלוש מכוניות תצוגה שנחשפו בהדרגה בשנתיים האחרונות. הראשונה הייתה הקיזאשי, ממנה התרשמנו בתערוכת פרנקפורט 2007. אז היה מדובר במכונית רחוקה מייצור עם עיצוב בהתאם, והיא רמזה על גרסת הסטיישן של המשפחתית - שתהיה הגרסה החשובה ביותר לאירופה. מעט לאחר מכן, באוקטובר 2007, סוזוקי הציגה את הקיזאשי 2, גרסת קרוס-אובר אופנתית לאותה מכונית, שהתקדמה בינתיים מעט בעיצובה לכיוון הסדרתי.
בתערוכת ניו-יורק במרץ 2008, סוזוקי חשפה את הקיזאשי 3, הדגם הקרוב ביותר למכונית הסדרתית שהוצגה כעת. ולמרות שהקיזאשי איננה פורצת גבולות, ניתן לזהות לא מעט סממני עיצוב מאותה מכונית תצוגה. בכל מקרה, מהתמונות נראה כי מדובר בעיצוב נאה למדי - במיוחד בהתחשב בכך שזהו ניסיון ראשון עבור סוזוקי בקטגוריה הזו.
היפנים לא מפרסמים פרטים מלאים על המכונית, שתהיה קומפקטית יחסית למקובל בקטגוריה. אורכה 465 ס"מ, וממצב אותה באמצע הדרך בין משפחתית קומפקטית (פולקסווגן ג'טה למשל) לבין משפחתית גדולה (פולקסווגן פאסאט). גם בסיס הגלגלים צנוע יחסית - 270 ס"מ, וזאת לעומת 280 במכונית התצוגה ובפורד מונדיאו. מנגד, ממד הרוחב מתאים לרכב גדול - 182 ס"מ, וממד הגובה שגרתי - 148 ס"מ.
הקיזאשי תוצע בארה"ב עם מנוע 2.4 ליטר - ככל הנראה יחידת הכוח של הוויטארה, לה 169 כ"ס. מנוע זה ישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה, ולהנעה קדמית או כפולה לא קבועה. אבזור הבטיחות יכלול שמונה כריות אוויר תקניות (השביעית והשמינית - לברכי הנהג והנוסע), ובקרת יציבות אלקטרונית.
שיווק הקיזאשי בארה"ב יחל בחודשי החורף. נכון לעתה לא ידוע על תאריך שיווק למכונית באירופה, או בישראל. בעבר הגיעו דיווחים לפיהן סוזוקי החליטה לבטל את פרויקט הקיזאשי לשוק האירופי, אם כי כעת נראה שסיכוייה להגיע ליבשת הקלאסית גבוהים.