סמארט תעבור ממיצובישי - לרנו?
מותג מכוניות המיני של דיימלר (מרצדס) שיתף בעבר פעולה עם מיצובישי בייצור סופר-מיני כושלת. האם שיתוף הפעולה המסתמן עם רנו ישפר את המצב?
עוברים ממיצובישי - לרנו? שלוש שנים לאחר שירדה מפס הייצור בגלל מכירות נמוכות, דיימלר שוקלת להחזיר לייצור את סמארט פור-פור (ForFour, "לארבעה"). מכונית הסופר-מיני הכושלת שווקה בין השנים 2003-2006, כשהיא מבוססת על מיצובישי קולט.
שיתוף הפעולה בין דיימלר למיצובישי, שבעבר היה הדוק למדי, התרופף מאז - אם כי טעמו המר של כשלון הפור-פור זכור היטב בדיימלר. למרות זאת, התקשורת הגרמנית מדווחת כי הנהלת הקונצרן נמצאת במגעים לשיתוף פעולה עם רנו, המתמחה במכוניות קטנות וקומפקטיות, במטרה לשווק את סמארט פור-פור חדשה.
סמארט פור-פור ז"ל. הסיבוב השני יהיה מוצלח יותר?
בדיווחים, עליהם סרבו להגיב בדיימלר וברנו, נטען כי שני הצדדים שוקלים לשתף פעולה בייצור מכוניות קטנות. שיתוף פעולה שכזה עשוי להוליד סמארט המבוססת על פלטפורמת רנו קליאו. פלטפורמה זו נחשבת למודולרית מאוד, ומשמשת כיום מספר רב של מכוניות בגדלים שונים: החל מהטווינגו הקטנה, דרך המיקרו-מיניוואן מודוס, רנו קליאו בגרסאותיה השונות וגם רנו לוגאן ולוגאן MCV, הדגמים הזולים שמיוצרים על-ידי דצ'יה ברומניה.