שתף קטע נבחר
 

כלאיים, אבל לא חסכוני: ב.מ.וו X6 אקטיב-הייבריד

עם מצברי ניקל-מטל ושני מנועים חשמליים, ב.מ.וו משיקה את ה-X6 אקטיב-הייבריד, התשובה הספורטיבית והלא ישירה ללקסוס RX 400h. תצרוכת הדלק רחוקה מלהרשים: 10 ק"מ לליטר

ב.מ.וו תשיק בקרוב את גרסת הכלאיים של ה-X6, המכונה אקטיב-הייבריד (ActiveHybrid - "כלאיים פעיל"). בניגוד לסדרה 7 אקטיב-הייבריד, שנחשפה אף היא לאחרונה, ה-X6 היא מכונית כלאיים של ממש, בה המנועים החשמליים לא רק מסייעים למנוע הבנזין, אלא יכולים להחליפו בתנאים מסוימים. לפי ב.מ.וו, צמד המנועים החשמליים של ה-X6 יוכלו להניע את רכב הפנאי עד למהירות של 60 קמ"ש ולמרחק של 2.5 ק"מ. תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת על כ-10 ק"מ לליטר, שיפור קל בלבד לעומת הדגם הרגיל.

 

האקטיב-הייבריד מצויד במנוע בנזין בנפח 4.4 ליטר עם צמד מגדשי טורבו ו-407 כ"ס. המנוע, שמגיע מה-xDrive 50i, משודך לצמד מנועים חשמליים, האחד עם 91 כ"ס ולשני 86 כ"ס - לעומת מנוע חשמלי אחד עם 20 כ"ס בסדרה 7. שני המנועים החשמליים אינם מניעים את המכונית בו-זמנית במרבית תנאי הדרך, כשאחד מהם משמש כמחולל זרם חלופין לטעינת המצברים והשני מסייע למנוע הבנזין.


ב.מ.וו X6 אקטיב-הייבריד. מכונית הכלאיים המשמעותית הראשונה של ב.מ.וו

 

שילוב שלושת המנועים מאפשר הספק כולל של 485 כ"ס, ונתוני ביצועים מרשימים: 5.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (0.2 שניות יותר מב-50i בגלל תוספת המשקל), ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-236 קמ"ש. ב.מ.וו מציעה ערכת ביצועים עם הגבלה ל-250 קמ"ש, ואינה מסבירה מדוע בחרה בהגבלה הלא-שגרתית בדגם הרגיל.

 

מערכת הכלאיים של ה-X6 מאפשרת נתון תצרוכת דלק ממוצע של כ-10 ק"מ לליטר, לעומת שמונה ק"מ לליטר בנזין ב-xDrive 50i. נתון פליטת הפחמן דו-חמצני ירד בהתאמה מ-299 גרם לק"מ ל-231 גרם בממוצע בדגם הכלאיים. דגם זה עושה שימוש במצברי ניקל-מטל, ולא ליתיום-יון כמו בסדרה 7, ככל הנראה מטעמי עלות הטכנולוגיה. סדרה 7 ומרצדס S400 הן מהמכוניות הבודדות בעולם כיום בייצור סדרתי עם מצברי ליתיום-יון, בעוד יתר מכוניות הכלאיים - כולל דגמי לקסוס וטויוטה - עושות שימוש במצברי ניקל-מטל.


 

למרות שה-X6 וה-RX 400h של לקסוס מתחרות על פלח שוק דומה (רכבי פנאי יוקרתיים), האקטיב-הייבריד לא מתחרה ישירות ב-RX. זאת, מכיוון שהיא ממוצבת בתת-קטגוריית הדגמים הספורטיביים, ומכיוון שהיא מצוידת במערכת הנעה חזקה משמעותית, וככל הנראה גם יקרה יותר. ב.מ.וו לא מפרסמת בשלב זה את מחיר ה-X6 אקטיב-הייבריד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו X6 אקטיב-הייבריד
תא הנוסעים
מערכת הכלאיים
עדיין עם הנעה כפולה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים