911 למירוצים: פורשה מציעה GT3 קאפ
אחרי שהשיקה את ה-GT3 וה-GT3 RS, מציגה פורשה את גרסת המסלול של ה-911, עם 450 כ"ס ומשקל נמוך - 1,200 ק"ג. עכשיו רק צריך מסלול
פורשה תציע 911 לנהגי מירוץ חובבים, שמתחרים בעיקר בליגות בהן כל המכוניות זהות. זוהי ה-GT3 קאפ (Cup, גביע), והיא מבוססת על דגמי ה-GT3 ו-GT3 RS שיצרנית מכוניות הספורט הציגה השנה. למעשה, זוהי גרסת המירוץ של שני הדגמים הללו, שמיועדים לתנועה בכביש הציבורי.
פורשה 911GT3 קאפ
לקאפ משקל עצמי נמוך של 1,200 ק"ג, נתון שהושג בעיקר תודות להורדת מרבית תוספות האבזור, בידוד הרעשים והריפוד בתא הנוסעים. יש לה מנוע 3.8 ליטר (בוקסר שישה צילינדרים) המפתח 450 כ"ס ללא סיוע מגדש טורבו, 30 כ"ס יותר מבדגם הקאפ הקודם. גם הפעם תיבת ההילוכים תהיה סיקוונסיאלית עם שישה יחסי העברה. נתוני הביצועים לא פורסמו.
ה-911GT3 קאפ מצוידת במרכב רחב מהרגיל ב-4.4 ס"מ, ובחישוקי "18 בעלי רוחב נדיב - "9.5 מלפנים ("9 בעבר) ו-"12 מאחור. היא מציעה גם כנף אחורית ענקית ברוחב 170 ס"מ, 24 ס"מ יותר מהכנף הגדולה ממילא בדגם הקודם. היא גם ממוקמת גבוה יותר, כך לפי פורשה.
למסלול המירוצים (שאין עדיין בישראל)
הקאפ מוצעת ללקוחות פורשה המעוניינים להתחרות על מסלול המירוצים במסגרות שונות, ואינה מורשית לנוע על הכביש הציבורי. מכאן שגם אם תוכלו להרשות אותה לעצמכם - ועם תג מחיר של יותר מ-800,000 שקל לפני מסים, לא רבים מכם יוכלו - עדיין לא תורשו לייבא אותה לישראל. לפחות עד שתקנות חוק הספורט המוטורי יאושרו סופית בערך בשנת 2023, ומסלול המירוצים החוקי הראשון יוקם בארץ הקודש.