היהפוך כושי עורו? במיקרוסופט כן
האינטרנט כמרקחה: מיקרוסופט שינתה את גזעו של מצולם בגירסה פולנית לפרסומת שלהם, משחור ללבן, והואשמה בגזענות. מיקרוסופט בתגובה פרסמה התנצלות פומבית
מייקל ג'קסון הוציא כסף רב על ניתוחים שהפכו את צבע עורו משחור ללבן. מסתבר שאפשר לעשות זאת בצורה זולה ומהירה יותר, במיוחד אם הצטלמתם למקרה לפרסומת של
מיקרוסופט. החברה החליטה לשנות את עורו של אחד מהמפרסמים שלה, בגירסה הפולנית לפרסומת לכלי ניהול
עבור אנשי תמיכה טכנית.
כך, בגירסה האמריקנית של הפרסומת מופיע בתמונה אדם שחור בחליפה, שהפך בגירסה הפולנית לאדם לבן לגמרי (החליפה, לעומת זאת, נשארה בצבעה המקורי).
יש לציין ששינויים כאלה אינם מעידים בהכרח על גזענות, אלא על התאמת פרסומות לקהל היעד: כנראה שאנשי השיווק בפולין החליטו, מסיבות כאלה או אחרות, שקהל היעד יזדהה יותר עם אנשים שעורם בהיר, ולכן החליף את פרצופו של המצולם.
סיבה זו לא הרגיעה את האינטרנט, שגעשה בעקבות הגילוי, והאשימה את מיקרוסופט בגזענות. מיקרוסופט מיהרו להוריד את התמונה הערוכה, והחליפו אותה בזו המקורית, עם האדם השחור.
דובר מטעם מיקרוסופט מיהר לפרסם התנצלות רשמית, והוסיף שהחברה בוחנת את פרטי המקרה.
הכושי עשה את שלו...
...הכושי יכול ללכת
- זמן ynet: לכל הפוסטים בבלוג "קטעי קישור"
הייתם מלהקים אותו לפרסומת של מיקרוסופט?
צילום: איי פי
מומלצים