רק תצוגה: מכונית כלאיים ספורטיבית לב.מ.וו
ב.מ.וו תחשוף בתערוכת פרנקפורט מכונית כלאיים נטענת משקע החשמל, עם מנוע דיזל ושני מנועים חשמליים. שיווק? לא בעתיד הנראה לעין
ב.מ.וו תמחיש בתערוכת פרנקפורט בחודש הבא את יכולותיה הטכנולוגיות, באמצעות מכונית תצוגה המכונה ויז'ן אפישנט-דיינמיקס (Vision EfficientDynamics - חזון יעילות דינמית). הוויז'ן היא מכונית ספורט במבנה 2+2 (שני מושבים ועוד שניים לילדים או לנסיעות קצרות), עם מרכב קופה ודלתות כנפי שחף.
הבשורה החשובה ביותר שלה, לפחות מבחינת ב.מ.וו, היא מערכת הכלאיים הנטענת. מדובר בשילוב בין מנוע טורבו-דיזל קומפקטי לבין שני מנועים חשמליים, אותם ניתן להטעין משקע החשמל. טעינה מלאה אורכת שעתיים וחצי (בשקע 220V), ותספיק לנהיגה נטולת זיהום למרחק של 50 ק"מ בלבד. לשם השוואה, שברולט וולט - מכונית כלאיים נטענת שתשווק החל בשנת 2011, תציע טווח של עד 64 ק"מ.
האפישנט-דיינמיקס מצוידת כאמור בשלושה מנועים: מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר מספק 163 כ"ס ו-29.5 קג"מ, ומניע את הגלגלים האחוריים. בינו לבין תיבת שבעת ההילוכים הרובוטית, יש מנוע חשמלי עם 33 כ"ס, שמסייע להנעת הגלגלים האחוריים. ומלפנים, מנוע חשמלי נוסף מספק 80 כ"ס ומניע את הגלגלים הקדמיים. על אחסון האנרגיה החשמלית אמונים מצברי ליתיום-פולימר.
בשילוב שלושת המנועים ביחד, הוויז'ן אפישנט-דיינמיקס מציעה הספק מרבי של 356 כ"ס - אך רק למשך 10 שניות. ביתר הזמן ההספק נמוך משמעותית, ובמיוחד במהירות גבוהה. למרות זאת, הביצועים מצוינים, עם 4.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. נתון תצרוכת הדלק עומד על 26.6 ק"מ לליטר דיזל בממוצע, ופליטת ה-CO2 נמוכה בהתאם - 99 גרם לק"מ בממוצע. כתוצאה מכך טווח הנסיעה המובטח עומד על 700 ק"מ, כמובן תוך שימוש במנוע הדיזל.
חלקים נרחבים מהמרכב - בהם הגג והדלתות - עשויים מפוליקרבונט, שמתכהה בהתאם לתנאי התאורה החיצוניים. שימוש בחומרים קלים גם ביתר חלקי המרכב, מאפשר נתון משקל עצמי נמוך לרכב בגודל זה - 1,395 ק"ג. הוויז'ן מציגה נתון אורך של 460 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ וגובה של 124 ס"מ. תא המטען דומה בנפחו למכונית מיני, עם 150 ליטר בלבד.
הוויז'ן אפישנט-דיינמיקס תוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה (27-17 בספטמבר). הסיכויים לראותה בייצור סדרתי אפסיים, לפחות בעתיד הנראה לעין.