פרטים ראשונים: מכונית העל החדשה של מקלארן
זהירות פרארי ולמבורגיני: מקלארן, מחזיקת אחת מקבוצות הפורמולה 1 הטובות בעולם, משיקה מכונית כביש שנייה בתולדותיה. התמונות והפרטים לשיפוטכם
מזל טוב למקלארן, שחשפה רשמית תמונות ופרטים ראשונים על מכונית הכביש השנייה בתולדותיה. יותר מעשור אחרי מכונית הכביש הקודמת, ה-F1 שיוצרה במשך חמש שנים - בין 1993 ל-1998 ובמספרים זעומים, מגיעה ה-MP4-12C. מכונית העל החדשה תתחרה בפרארי 458 איטליה ולמבורגיני גייארדו, ועוד לפני שנחשף המפרט המלא, היא כבר מציעה יתרון לא מבוטל אחד על שתיהן: נתון ההספק, שמוערך על-ידי מקלארן ב-600 כ"ס, גבוה משמעותית מזה של פרארי (570 כ"ס) ולמבורגיני (550 כ"ס בדגם ההנעה האחורית, 560 כ"ס עם הנעה כפולה).
מקלארן, שתחל בשיווק המכונית רק בראשית שנת 2011, יש כבר תוכניות למכוניות על נוספות בסדרה, שכולה תחל ב-"MP4". הבריטים מסבירים את השם כך: MP4 מתייחס ל"פרויקט מקלארן מספר 4" (McLaren Project), והיווה את שם שלדת כל מכוניות קבוצת המירוצים של מקלארן מאז 1981. "12" הוא דירוג הביצועים של המכונית לפי חישובי היצרנית - שמשמשים בהליך הפיתוח ולא פורסמו. והאות "C" מתייחסת למילה Carbon (פחם) - החומר ממנו עשויה שלדת המכונית.
מאחורי השם המסובך למדי, מסתתרת נוסחה פשוטה ומוכרת: שלדת סיבי פחם עם מרכב אלומיניום, מנוע מרכזי שמניע את הגלגלים האחוריים. ה-12C מציעה שני מושבים, ולא ממשיכה את הסידור הייחודי של ה-F1, שהציעה מושב נהג מרכזי ועוד שני מושבים מימין ומשמאל, הממוקמים מעט מאחורי מושב הנהג. מקלארן מסבירה כי הפעם היא העדיפה ממדים קומפקטיים על-פני מרחב לשלושה נוסעים. כמו כן, המבנה שנבחר ככל הנראה סייע בקיצוץ בעלויות הפיתוח מול דרישות הבטיחות המחמירות בהרבה שנהוגות כיום, בהשוואה לימי הפיתוח של ה-F1.
מנוע ה-12C הוא פיתוח עצמי של מקלארן. יחידת הכוח הקומפקטית יחסית לקטגוריה, בנפח של 3.8 ליטר, תציע כ-600 כ"ס ו-61 קג"מ, מתוכם 49 קג"מ כבר ב-2,000 סל"ד. זאת, בסיוע צמד מגדשי טורבו. את הכוח יעביר המנוע לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד, אותה מכנה מקלארן "SSG".
הבריטים אינם מפרסמים בשלב זה מפרט מלא של ה-MP4-12C, ובכלל זה את הנתונים החשובים ביותר למכונית על - הביצועים. בהתחשב בכך שהשיווק יחל בעוד יותר משנה, זה כמובן לא צריך להפתיע. גם מחיר המכונית עדיין בגדר סוד, אם כי מקלארן מדברת על מיצוב ה-12C בטווח המחירים שבין 125,000 ל-175,000 פאונד, או בין 780,000 למיליון שקל. לפני מסים. מקלארן מקווה למכור 1,000 יחידות בשנה הראשונה, בסיוע הידע שצברה משיתוף הפעולה בינה לבין מרצדס עם ה-SLR. בכל מקרה, כמו זו האחרונה, הסיכויים לראות את ה-12C בישראל קלושים.