לוטוס עוברת למסלול: אבורה טייפ 124
מכונית הספורט של לוטוס זוכה לגרסת מסלול, שתשתתף בשנים הקרובות במירוצי סיבולת. בתפריט: משקל של פחות מ-1,200 ק"ג, ויותר מ-400 כ"ס
לוטוס תחל בשנה הבאה בשיווק גרסת מירוצים לאבורה (Evora), מכונית הספורט החדשה יחסית. היצרנית הבריטית, שמתמחה בפיתוח מכוניות ספורט קטנות וקלות משקל, תציע לנהגי מירוץ את האבורה טייפ 124, שתוכננה בעיקר למירוצי סיבולת. את מירוץ הבכורה שלה תערוך בנורבורגרינג, באירוע 24 השעות שייערך שם במאי.
לוטוס אבורה טייפ 124. יותר מ-400 כ"ס ומשקל עצמי נמוך
הטייפ 124 (שם שלדברי לוטוס יש להגות "One Twenty Four" – אחד עשרים וארבע), מבוססת על האבורה הרגילה. מכונית הספורט הדו-מושבית בעלת המנוע המרכזי, תוצע כאן עם אותו מנוע V6 של טויוטה. יחידת הכוח הזו עברה שינויים רבים, וכעת היא מפיקה "יותר מ-400 כ"ס", במקום 280 כ"ס בדגם הכביש. בנפח לא השתנה, ונותר 3.5 ליטר. ל-124 תיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית עם מנופי תפעול מההגה, במקום התיבה הידנית השגרתית של האבורה.
מוכנה למסלול, בלי מותרות
עוד נמסר כי תודות להסרת מרבית האבזור ובידוד הרעשים, ה-124 תשקול כ-200 ק"ג פחות מדגם הכביש, עם משקל עצמי של פחות מ-1,200 ק"ג. לוטוס לא מפרסמת נתוני ביצועים של מכונית המירוץ.
לטייפ 124 יהיה כלוב התהפכות, כנף אחורית מסיבי פחם, מתלים מתכווננים וחישוקי "18. המכונית נבנתה כך שתתאים לכל תקנות ה-FIA, הפדרציה הבינלאומית למכוניות, שמנהלת את מרבית מירוצי הרכב בעולם. לאחר הופעת הבכורה בנורבורגרינג, האבורה טייפ 124 תשתתף במירוצי 12 ו-24 שעות גם בבריטניה, דובאי ומלזיה, עם קבוצות שיזכו לתמיכת היצרנית.
לוטוס אבורה טייפ 124
מוכנה למסלול