טויוטה מציגה: פריוס שנוסעת 20 ק"מ על חשמל
מכונית הכלאיים של טויוטה כמעט מוכנה לייצור - ותציע טווח נסיעה של 20 ק"מ ללא בנזין - פי 10 מפריוס רגילה - במהירות של עד 100 קמ"ש
טויוטה תייצר 500 יחידות של פריוס הנטענת משקע החשמל, לקראת שיווק המוני של המכונית. כך הודיעה היצרנית בתערוכת פרנקפורט, שם היא הציגה את אב הטיפוס של מכונית הכלאיים הנטענת. הפריוס פלאג-אין (Plug-In) מבוססת על מכונית הכלאיים המשווקת כבר בישראל, אך במקום מצברי ניקל-מטל היא מצוידת במצברי ליתיום-יון, הנחשבים לקלים יותר ובעלי קיבולת אנרגיה עדיפה.
טויוטה פריוס פלאג-אין (צילומים: רועי צוקרמן)
הפריוס הנטענת מסוגלת לנסוע 20 ק"מ ללא שימוש בבנזין, מרחק גבוה פי 10 מזה של פריוס רגילה. טווח הנסיעה מהווה שיפור של שבעה ק"מ (70%) לעומת הפריוס הנטענת הקודמת, שהתבססה על הדור השני וצוידה במצברי ניקל-מטל. גם המהירות המרבית בעזרת המנוע החשמלי גדלה משמעותית - מכ-50 קמ"ש בפריוס רגילה ל-100 קמ"ש בדגם הנטען - ללא שינוי מדגם הניסוי הקודם.
20 ק"מ בין טעינות, ביתר הזמן פועלת כמכונית כלאיים רגילה
הפריוס הנטענת נראית בדיוק כמו הדגם הרגיל, למעט דלתית טעינת החשמל הממוקמת בקדמת המרכב, לפני דלת הנהג. טויוטה מצהירה על זמן טעינה של שעה וחצי באמצעות שקע 230V, שעה ו-40 דקות באמצעות שקע 200V, ושלוש שעות באמצעות שקע 100V. לא נמסר מה יהיה משך הטעינה הנדרש באמצעות נקודת טעינה מהירה.
העיצוב לא השתנה - מלבד המדבקות הצעקניות
500 יחידות ראשונות של הפריוס הנטענת יימסרו ללקוחות במסגרת ניסוי בראשית שנה הבאה, ובסופו הן יוחזרו לטויוטה לניתוח התוצאות. 150 מהן יגיעו לאירופה, והיתר ינועו ביפן וארה"ב. בשלב זה לא ידוע על תוכניות לניסוי דומה גם בישראל, אם כי הפריוס הנטענת צפויה להגיע לכאן ברגע שתהפוך לסדרתית. זה יקרה, ככל הנראה, רק לקראת שנת 2011.