מרשימה מתמיד: יונדאי חושפת סונטה חדשה
המשפחתית הגדולה של יונדאי, שסבלה עד עתה מאפרוריות-יתר, הפכה לאחת המכוניות הנועזות ביותר בקטגוריה. התמונות והפרטים לפניכם. אלינו היא תגיע ב-2011 תחת השם i40
יונדאי הציגה בקוריאה את הסונטה החדשה - והמפתיעה. אחרי חמישה דורות של שעמום, נדמה שהקוריאנים סוף-סוף העזו לעצב משפחתית גדולה בעיצוב מעניין. הדור השישי של הסונטה, שיכונה באירופה (וגם בישראל) בשם i40, מציג עיצוב מודרני במיטב האופנה שהוכתבה על-ידי מרצדס CLS ומכוניות קופה-ארבע דלתות אחרות. התוצאה, לפי התמונות הראשונות, מרשימה.
יונדאי סונטה החדשה - i40 בשבילכם. נועזת מתמיד
ה-i40 מבוססת על פלטפורמה חדשה, שלטענת יונדאי הושקעו בפיתוחה ארבע שנים ו-372 מיליון דולר (1.4 מיליארד שקל). היא מציגה מידות דומות לדור הקודם, למעט בסיס הגלגלים שצמח משמעותית - מ-273 ס"מ בעבר ל-279.5 ס"מ. תוספת זו אמורה לשפר את המרווח לנוסעים. נתון האורך עומד על 482 ס"מ (480 ס"מ בעבר), הרוחב צמח בחצי ס"מ ל-183 והגובה התכווץ באותה מידה ל-147 ס"מ. הצמיחה המשמעותית של בסיס הגלגלים מאפשרת גם סרחי עודף קטנים מבעבר, מה שתורם לעיצוב החיצוני.
תא הנוסעים מצביע אף הוא על שינוי בכיוון עבור יונדאי, עם עיצוב מודרני מבעבר ושימוש נכון בגוונים השונים. מיותר לציין, עם זאת, כי תא הנוסעים המופיע בתמונות הוא המאובזר ביותר שתציע יונדאי בדגם החדש.
יונדאי תשווק את ה-i40 בתחילה עם צמד מנועי בנזין. בקוריאה המנוע העיקרי יהיה יחידת 2.0 ליטר עם 165 כ"ס ו-20.2 קג"מ, שיפור זניח של שני כ"ס ו-0.1 קג"מ. אלא שביונדאי מבטיחים כי למרות הנתונים הדומים, המנוע החדש חסכוני ב-11% מקודמו, ויאפשר תצרוכת דלק ממוצעת של 12.8 ק"מ לליטר לעומת 11.5 בעבר. לזאת אחראית בעיקר תיבת ההילוכים האוטומטית, שתציע שישה יחסי העברה במקום ארבעה בלבד עד עתה.
בארצות הברית הדרום-קוריאנים ישיקו את הסונטה בשנה הבאה עם מנוע 2.4 ליטר, ככל הנראה יחידת ה-174 כ"ס המוכרת של הסונטה הנוכחית, שתשודך אף היא לתיבת שישה הילוכים. פרטים טכניים על גרסה זו עדיין לא פורסמו. כמו כן, עדיין לא ידוע מה עלה בגורלו של מנוע ה-V6 בנפח 3.3 ליטר ו-250 כ"ס, אך סביר כי אף הוא יוצע - או יוחלף במנוע דומה.
עוד נמסר כי לסונטה יהיו בדרום-קוריאה שש כריות אוויר, בקרת יציבות ומערכת עזר לחניה במקביל. בשוק המקומי תוצע גם מערכת תקשורת מבוססת Wi-Fi, שתשלח מידע על תקלות ברכב למרכז תמיכה של היצרנית. מחשבי המרכז ינתחו את המידע, וישלחו לנהג התראה לתיקון התקלה, כמו גם מידע על דרך ההגעה למוסך הקרוב ביותר למקום הימצאו.
יונדאי תציע את הסונטה עם צמיגי 205/65 וחישוקי "16, ובחלק מן הגרסאות עם צמיגים רחבים יותר - 215/55 עם חישוקי "17, או 225/45 וחישוקי "18. מחירה בדרום-קוריאה יעמוד על בין 21 מיליון וון (כ-66,000 שקל) ל-25.95 מיליון וון (כ-80,000 שקל).
מחברת כלמוביל נמסר ל-ynet כי הסונטה החדשה תשווק אצלנו משנת 2011. בשלב זה עדיין לא ידוע אילו גרסאות ורמות גימור ישווקו כאן, ומה יהיה מחירן.