מחאת האופנוענים: שיירה יצרה עומס בכביש 1
במחאה על התייקרות הביטוח, נסעו כ-1,000 רוכבים באיטיות לכיוון ירושלים. משטרת התנועה נערכה מראש, ועצרה אותם באזור לטרון. השיירה חודשה, בליווי משטרתי, רק לאחר שהרוכבים הבטיחו לא לשבש את התנועה
לא עוברים לסדר היום על העלאת תעריפי הביטוח: מאות רוכבי אופנועים וקטנועים, המבקשים למחות על עליית תעריפי ביטוח החובה, יצרו בשעות הבוקר (יום ד') עומסי תנועה כבדים בכביש תל-אביב-ירושלים (כביש 1), כשנסעו בשיירה בנתיב הנסיעה בכיוון ירושלים. השיירה נעצרה על המשטרה באזור לטרון, והתחדשה, תחת ליווי משטרתי, רק לאחר שהרוכבים הבטיחו לא לשבש את התנועה.
הותירו נתיב אחד לתנועה (צילום: רונן טופלברג)
מאות האופנועים החלו להגיע לכביש ב-07:00, כשמטרתם ליצור שיירה שתיסע
באיטיות עד לירושלים. בנסיעתם, הותירו רק נתיב אחד פתוח לתנועה, ויצרו פקק ארוך של נוסעי המכוניות.
אולם שוטרי התנועה היו ערוכים מבעוד מועד לשיירה, ועשרות מהם כבר היו פזורים בנקודות שונות על כביש מספר 1. שוטרי הסיירת הארצית של משטרת התנועה, ששוטריה רכובים על אופנועים בעצמם, ליוו את השיירה במטרה למנוע עצירת התנועה. במקרים שרוכבים ניסו לנסוע לרוחב הכביש, פעלו השוטרים להחזירם לנתיב נסיעה אחד.
סמוך לאזור לטרון ביקשו שוטרי משטרת התנועה, בראשותו של סגן ניצב הנרי בן-שאנן, מהרוכבים לרדת לחניון, והם נשמעו להוראות. בעקבות זאת נפתח הכביש לתנועה סדירה - אם כי עדיין ישנם עומסי התנועה כתוצאה מהנסיעה האיטית מוקדם יותר.
במקום התקיימה הידברות בין השוטרים למציגי הרוכבים, שבתומה חודשה נסיעת השיירה לכיוון יעדה הסופי, איצטדיון טדי בבירה, תחת ליווי משטתי ורק לאחר שהרוכבים הבטיחו לא לשבש את התנועה.
המחאה נערכה תחת פיקוח משטרתי (צילום: רונן טופלברג)
הרוכבים מוחים על ההחלטה להעלות בעשרות אחוזים את מחיר ביטוח החובה לרכב דו-גלגלי, מתחילת חודש נובמבר. במסגרת פעולות המחאה שבוצעו בחודש האחרון, כבר שיבשו שיירות אופנועים את התנועה באמצעות שיירות ברחבי הארץ.
כביש 1 "סבל" בחודש האחרון משיבושי תנועה גם בגלל פעולות מחאה של הכבאים וכן של הרשויות המקומיות.
על פי המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, השינוי בתעריף ייקבע תוך התחשבות בגיל הרוכב, בוותק שלו בנהיגה ובמעורבותו בעבר בתאונות דרכים והרשעות בבית-משפט. המטרה המוצהרת היא עידוד רכיבה זהירה. התוצאה בפועל היא תוספת בתשלום כמעט לכל הרוכבים, ובעיקר צעירים. עם זאת, לטענת ענתבי, רוכבים מבוגרים וזהירים ישלמו במסגרת הרפורמה החדשה תעריפים זולים ב50%- מהתעריפים שהם משלמים כיום.