עוד מותג אמריקני הולך לעולמו: סאטורן
המותג שנולד כתשובה המוחצת לפלישה של טויוטה והונדה לארצות הברית, ייסגר על-ידי ג'נרל מוטורס אחרי שנכשל במילוי ייעודו
זה לא כל-כך נעים לראות מותג סגור, אבל זה בדיוק מה שיקרה בעוד כשנה לסאטורן (Saturn) האמריקני. התשובה הכושלת לטויוטה והונדה, סאטורן (Saturn), תרד מפס הייצור לאחר שרוכש המותג, רוג'ר פנסקה, נכשל במאמציו להצילו. בעקבות זאת, ג'נרל מוטורס הודיעה שתסגור את סאטורן בהדרגה בשנה הקרובה. ייצור שלושה מהדגמים מבוטל כבר מעכשיו, וייצור היתר יופסק בהדרגה.
מותג סאטורן הוקם בשנת 1983, כמענה למכוניות הקומפקטיות של היצרניות היפניות. הוא יצא לבסוך לדרך בשנת 1990, אך ההצלחה נמשכה זמן קצר בלבד. בשנת 1994 נמכר מספר מכוניות סאטורן הגדול ביותר, 286,000 יחידות, ומאז המכירות ירדו בעקביות, למרות השקעה כספית אדירה של ג'נרל מוטורס במותג והרחבת היצע הדגמים שלו. בשנת 2008 למשל עמדו המכירות על 188,000 יחידות בלבד - ירידה של יותר משליש.
מותג מת מהלך. ייצור סאטורן יופסק בהדרגה בשנה הקרובה
בעקבות פשיטת הרגל המתוקשרת של ג'נרל מוטורס ב-1 ביוני השנה, החליטו בכירי היצרנית לבטל שורה של מותגים - בהם האמר, פונטיאק וסאטורן. אלא שמאז נמצא קונה אפשרי להאמר, ובחודש יולי התעוררה תקווה כי גם סאטורן תינצל. רוברט פנסקה, איל הון אמריקני וחובב רכב ידוע, שמשווק בארה"ב את סמארט עבור דיימלר, הודיע כי בכוונתו לרכוש את המותג ולהמשיך בשיווק מכוניות.
פנסקה החל בחיפוש אחר יצרנית רכב שתסכים למכור לו מכוניות שימותגו כסאטורן, והגיע לרנו. בתום דיונים ארוכים בנושא, החליט חבר המנהלים של רנו שלא לחתום על עסקת אספקה של מכוניות, והיוזמה של פנסקה ירדה לטימיון. כעת, מודיעה ג'נרל מוטורס כי בתום השנה ה-27 להולדתו של סאטורן, ילך המותג לעולמו.