שתף קטע נבחר
 

למי שלא השתעבדה לטרנדים. מותג ששווה להכיר

גזרות מצוינות ובדים מושקעים לכדו את עינה של רויטל כשפגשה לראשונה במותג WHYRED בפריז. חפשו אותם באירופה

את המותג WHYRED פגשתי במקרה. זה היה יום ראשון בפריז, ואני הכנתי את עצמי ליום שקט ונטול קניות – הכל פשוט סגור! רצה הגורל ובדרכי לפארק הבחנתי בחצר פנימית שאותתה על סימנים של מכירה. לא עמדתי בפיתוי ונכנסתי פנימה. הסתבר שהגעתי לשואו-רום בשם RENDEZ-VOUS, שהציג קולקציות של מותגים קטנים יחסית לקיץ 2010. קניות אמנם לא יכולתי לבצע שם, למזלי, אבל כן הזדמן לי להכיר מותג מוצלח.

 

הקולב של וויירד הכיל הרבה מאוד פריטים כהים שהתכנסו לתוך קווים ישרים, עם נגיעות של אמרלד. הצבע הקסום הזה, שנותן מקום של כבוד לשחור ולכחול על גוניהם, הופיע בטייץ מסריג דקיק; על עקב שקוף שליוה נעל עקב שחורה עם פלטפורמה להקלה; ובשמלת-חולצה גדולה שהתאימה גם לערב בזכות הנפילה הישרה של הבד (הכל הודות לכתפיים הרחבות). לצד הגוון הזה, שהוא בהחלט כתם הצבע הבולט של הקולקציה, ניתן היה לראות גם גלישה אל אפור עם הדפס מנומר, די הרבה לבן וכחול נייבי.


פריטים כהים בקווים ישרים (מתוך קטלוג WHYRED)

 

המותג השבדי הושק באביב 99' על ידי רולנד יוראט, לנה פטריקסון, ויונס קלסון – שלושה שותפים ששילבו כוחות של עיצוב, הפקה ושיווק. הם חברו יחד בניסיון לתת מענה איכותי, שנשען על מגוון של מקורות השפעה, למי שתר אחרי אמירה אינדיבידואלית. השם של המותג, שפירושו 'למה אדום', הוא ביטוי נוסף לכך שבוויירד מאמינים שלאופנה אין גבולות. מקור השם מגיע מסיפור של סבו של יוראט, הצייר חובב הצבעוניות החזקה סבן אקס, שנשאל בראיון רדיופוני מה הצבע האהוב עליו. בלי לחשוב יותר מדי ענה אקס: "אדום". בתגובה שאל השדרן "למה אדום?" (ובאנגלית: why red?). סבן ענה: "טוב, אז כחול". השם מנסה לבטא את חוסר היכולת לכלוא את האופנה, כמו את האמנות, בתשובה חד ממדית וחדגונית.

 

הקולקציה הנוכחית של המותג מצליחה לייצר אמירה, אבל לא מסתירה את העובדה שמטען היומרה הזה מכביד על המותג. גם ההישענות של החברה על עולם המוזיקה כמקור השראה דומיננטי לא מתיישבת עם המראה הנקי והמהוגן ששולט בקולקציה. בהמשך לכך, המפגש השני שלי עם הקולקציה הפתיע אותי. בצילומי הקטלוג התפוגג חלק מהקסם שהיה נוכח בקולקציה שפגשתי על הקולב, אם בגלל שהסטיילינג הבליט את הטרנדיות של הבגדים ואם בגלל שהצילומים לא הצליחו לבטא את הגזרות המצוינות והבחירות של הבדים, שהן שתפסו את עיניי.

 

בכל זאת, עדיף קטלוג מאכזב על פני מפגש מאכזב עם הקולקציה עצמה. אם מצליחים לראות מעבר לצילומים, ברור מיד שהקולקציה של וויירד היא הרבה יותר מתרגום ישיר של מגמות. מספר הדגמים הצנוע שלא משכפל את עצמו, אלא יוצר כל פריט כעצמאי וכחלק מהמכלול, בולט בהקשר זה. כך קורה שבסופו של דבר, למרות שהכתפיים הודגשו, החצאית עלתה למעלה והג'ינס עוטר ברצף של טלאים, ניכר שבוויירד לא בנו על הלקוחה שמחפשת את הכאן ועכשיו ברשתות השונות. זאת למרות שמדובר במותג משבדיה, ביתן של מעצמות הטרנדים איקאה ו-H&M.


הצילומים לא מצליחים לבטא את היתרונות של הקולקציה (עוד מתוך הקטלוג)




 


 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
למה אדום כשאפשר כחול? מתוך קטלוג החברה
יש גם לגברים
לאשה בפייסבוק
מומלצים