כמעט סופי: GM מוכרת את האמר לסינים
ג'נרל מוטורס חתמה בסוף השבוע על ההסכם הסופי למכירת האמר לחברת סיצ'ואן טנגזהונג הסינית. עכשיו צריך רק את אישור הממשל הסיני
ג'נרל מוטורס וסיצ'ואן טנגזהונג הסינית חתמו בסוף השבוע על עסקה סופית למכירת האמר מידי האמריקנים. המותג, שנרכש על-ידי באמצע שנת 1999, ורשם את שיא המכירות שלו בשנת 2006, יעבור לידי הסינים - אם הממשל המקומי אכן יאשר. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי בממשל הסיני עדיין לא התקבלה בקשה מתאימה, ועדיין לא ידוע אם זו תאושר.
בהודעה משותפת לג'נרל מוטורס וסיצ'ואן טנגזהונג, נמסר כי הסינים ירכשו את מותג האמר ואת כל הזכויות לייצור, סמל המותג, שם המותג ושמות הדגמים. סיצ'ואן טנגזהונג תקבל גם אספקה של מכוניות ממפעלי האמר באמריקה, עד ליולי 2011, עם אפשרות להארכת חוזה האספקה עד ליולי 2012.
מנכ"ל האמר, ג'יימס טיילור (מימין) ויאנג יא, מנכ"ל סיצ'ואן טנגזהונג בטקס החתימה. טיילור יישאר לפי שעה בתפקידו כמנהל המותג
סיצ'ואן טנגזהונג תשווק את דגמי ה-H3 וה-H2 באמצעות רשת הסוכנים הקיימת של האמר, כשבראש המותג תעמוד עדיין הנהלה אמריקנית. עם זאת, יש לשער כי במרוצת הזמן יוחלפו חלק מהבכירים בהנהלה סינית. בעלת הבית החדשה תחזיק ב-80% ממניות המותג, כשב-20% הנותרים יחזיק איל ההון הסיני סולאנג דוג'י. לג'נרל מוטורס לא יהיה יותר קשר למותג האמר, למעט אספקת המכוניות בשנתיים הראשונות.
מותג האמר נרכש על-ידי ג'נרל מוטורס מיידי AM-ג'נרל בשנת 1999. מאז ועד שנת 2006 הוא נהנה מעלייה אדירה במכירות, אך משנת 2007 ואילך המכירות צנחו. השנה, נמכרו רק 8,193 רכבי שטח של המותג מראשית השנה ועד סוף חודש ספטמבר (910 בממוצע לחודש), לעומת יותר מ-71,000 יחידות במהלך שנת 2006 (כ-6,000 בחודש בממוצע).