דייהו בחובות עתק - GM תנסה לעזור
למרות בעיות בשוק הביתי, קונצרן הרכב האמריקני צפוי להגיש סיוע לחטיבת הרכב הקוריאנית שלו. מנכ"ל GM: "נשתמש במשאבים מבחוץ לארה"ב"
יצרנית הרכב הדרום-קוריאנית דייהו שוב בצרות - וג'נרל מוטורס, בעלת הבית, נערכת להגיש לה סיוע. דייהו, ש-51% ממניותיה נמצאות בבעלות ג'נרל מוטורס, לאחר שנקלעה למשבר כלכלי חריף בשנת 1999, היא יצרנית הרכב השלישית בגודלה בקוריאה, אחרי יונדאי וקיה. אלא שגם לאחר שנרכשה על-ידי האמריקנים בשנת 2002, המשיכה לסבול מהפסדים. הלוואה לה זכתה מבנק דרום-קוריאני באותה שנה, בסך שני מיליארד דולר, נוצלה במלואה עד חודש פברואר השנה. הבנק שהעניק אותה, KDB, מסרב לפי שעה למחזר את ההלוואה.
לג'נרל מוטורס, שסובלת אף היא מצרות לא מועטות בתקופה האחרונה, אסור להשתמש ב-50 מיליארד הדולרים שקיבלה מהממשל האמריקני, בכדי לסייע לדייהו. אז איך בכל זאת מתכוונים ביצרנית הרכב במשבר של החטיבה הקוריאנית? מנכ"ל GM, פריץ הנדרסון, אמר בתשובה לשאלת כתבים כי "ל-GM יש משאבים ברחבי העולם. משאבים בהם ניתן להשתמש לא רק מארה"ב, כולל מיזמים פה בקוריאה". את הדברים אמר הנדרסון בשיחה עם כתבים בעת ביקורו בדרום-קוריאה, במסגרתו נפגש גם עם נשיא המדינה, לי מיונג-בק.
דייהו לאצ'טי, המשווקת בישראל כשברולט קרוז. דייהו ממשיכה להפסיד כסף
בנק KDB אמר בעבר כי בכוונתו להתחיל בגביית חובותיה של דייהו באופן נמרץ יותר, אם ג'נרל מוטורס לא תזרים כסף ליצרנית הדרום-קוריאנית. בחודש שעבר, דייהו הודיעה כי בכוונתה לגייס 424 מיליון דולר על-ידי מכירת מניות חדשות למחזיקי מניות קיימים. אלא שבנק KDB הודיע לאחר מכן כי על דייהו לגייס סכום יותר מכפול מכך. מכירות הרכב של דייהו צנחו בחודשים ינואר-ספטמבר 2009 ב-43%.
ג'נרל מוטורס רואה בדייהו נכס אסטרטגי. יצרנית הרכב הדרום-קוריאנית היא מרכז חשוב עבור האמריקנים בכל הנוגע לפיתוח וייצור כלי רכב קומפקטיים, עם נתח של כרבע מכלל כושר הייצור השנתי של GM בעולם. בין היתר, דייהו מייצרת עבור האמריקנים מבחר דגמים של שברולט, שנמכרו ונמכרים גם בישראל: אביאו, אופטרה, קרוז, קפטיבה ואפיקה.